یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 368057

افزایش حجم و فشردگی ساعات کار باعث شده که بسیاری در زمان غذا خوردن شتاب و عجله کنند، غذا خوردن سریع علاوه بر دیر هضم شدن غذا و بروز اختلالات گورارشی عوارض دیگری نیز در پی دارد، بهتر است به منظور پیشگیری از بیماری‌های گوارشی و سایر بیماری‌های مرتبط با آن در سبک غذا خوردن خود تجدید نظر کنیم.

به این چند دلیل با عجله غذا نخورید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، در حالی که متخصصان تغذیه توصیه به آرام غذا خوردن می‌کنند، مشغله و برنامه‌های زیاد کاری افراد در دنیای پرشتاب امروزی، آن‌ها را وادار می‌کند که وعده‌های غذایی خود را با عجله مصرف کنند. با این حال، دلایل قانع کننده‌ای از بهبود هضم غذا گرفته تا افزایش هوشیاری، برای تجدید نظر در این رویکرد عجولانه وجود دارد. در این مطلب به ۶ دلیل درباره این که چرا مزه‌ کردن آهسته غذا تمرینی ارزشمند است، اشاره کرده‌ایم.

بهبود هضم

سریع غذا خوردن می‌تواند روند هضم غذا را مختل کند. جویدن کامل و اجازه دادن به آنزیم‌های گوارشی برای تجزیه مواد مغذی غذا برای هضم کارآمد و جذب مواد مغذی بسیار مهم است.

افزایش جذب مواد مغذی

وقت گذاشتن برای لذت بردن از طعم هر لقمه از غذا به بدن اجازه می دهد تا مواد مغذی را به طور موثرتری جذب کند. هنگامی که غذا به درستی جویده شود، دستگاه گوارش می‌تواند حداکثر ارزش غذایی را از وعده غذایی مصرف شده استخراج کند.

خوردن آگاهانه غذا و انتخاب‌های سالم

عجله در خوردن اغلب منجر به انتخاب نامناسب و مصرف بی اندازه غذا می‌شود. پذیرش سرعت آهسته تر به افراد این امکان را می دهد که انتخاب‌های غذایی آگاهانه و سالم تری داشته باشند و سلامت کلی خود را ارتقاء دهند.

مدیریت بهتر وزن

آهسته غذا خوردن به بدن زمان بیشتری می‌دهد تا احساس سیری را ثبت کند. این به نوبه خود می‌تواند از پرخوری جلوگیری کرده و با اجازه دادن به مغز برای تشخیص علائم سیری به مدیریت بهتر وزن کمک کند.

لذت از طعم و مزه غذا


مصرف عجولانه وعده‌های غذایی ممکن است باعث لذت نبردن از طعم‌ و بافت غذا شود. وقت گذاشتن برای مزه کردن هر لقمه، تجربه لذت بخش‌تری را برای شما فراهم می‌کند.

کاهش استرس و بهبود سلامت بدن

خوردن عجولانه ناشی از استرس می‌تواند باعث تاثیر استرس روی سیستم گوارشی شود و به نوبه خود بر سلامت کلی تأثیر بگذارد. غذا خوردن با سرعتی آرام تر، رابطه مثبت با غذا را تقویت کرده و از سلامت عاطفی حمایت می‌کند.

خط پایان

در دنیایی که اغلب برای سرعت و کارایی ارزش قائل است، کاهش سرعت برای لذت بردن از یک وعده غذایی ممکن است غیرمعمول به نظر برسد. با این حال، فواید پرهیز از خوردن عجولانه بر مضرات آن می‌چربد و از بهبود هضم تا انتخاب‌های غذایی آگاهانه را در بر می‌گیرد، آهسته‌تر غذا خوردن می‌تواند به سلامت و تندرستی کلی کمک کند. بنابراین، دفعه بعد که خود را بر خوردن یک وعده غذایی آماده می‌کنید، هر لقمه را حسابی مزه کنید و به بدن و ذهن خود اجازه دهید تا به طور کامل از غذا لذت ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha