توجه داشته باشید که تحمل سختی دوری از همسر به مدت تقریبا طولانی که گاهی به دلایلی مانند ماموریت های شغلی، سربازی، ادامه تحصیل در شهری دیگر و ... اتفاق می افتد، نکات خاص خودش را دارد.با این حال توجه به برخی نکات می تواند برای حفظ رابطه های راه دور به همسران کمک کند که ما تعدادی از آن ها را در ادامه برایتان آورده ایم.

سلامت نیوز: توجه داشته باشید که تحمل سختی دوری از همسر به مدت تقریبا طولانی که گاهی به دلایلی مانند ماموریت های شغلی، سربازی، ادامه تحصیل در شهری دیگر و ... اتفاق می افتد، نکات خاص خودش را دارد.با این حال توجه به برخی نکات می تواند برای حفظ رابطه های راه دور به همسران کمک کند که ما تعدادی از آن ها را در ادامه برایتان آورده ایم.

به گزارش سلامت نیوز، ایسنا نوشت: برای این که بیشتر در جریان موضوع مطلب امروز صفحه «خانواده و مشاوره» قرار بگیرید، بد نیست ابتدا گفت و گوی زن و شوهری به نام فرهاد و نگین را بخوانید:

فرهاد: دیگه باید از سه شنبه همین هفته برم. علی الحساب هم گفتن حداقل 2 ماه طول میکشه.

نگین: خیلی برام سخته بیش از 2 ماه نبینمت، نمیشه یکی دیگه رو به جات بفرستی!

فرهاد: نمیشه دیگه! ماموریت کاری رو که نمیشه به همکارم بسپارم!

نگین: تحمل این دوری برام خیلی سخته، می ترسم روی علاقه ما به هم تاثیر منفی بذاره!

******

توجه داشته باشید که تحمل سختی دوری از همسر به مدت تقریبا طولانی که گاهی به دلایلی مانند ماموریت های شغلی، سربازی، ادامه تحصیل در شهری دیگر و ... اتفاق می افتد، نکات خاص خودش را دارد.با این حال توجه به برخی نکات می تواند برای حفظ رابطه های راه دور به همسران کمک کند که ما تعدادی از آن ها را در ادامه برایتان آورده ایم.


هر روز با هم در ارتباط باشید

از آن جا که شما همدیگر را نمی بینید، برقراری رابطه عاطفی در طول روز برای شما ضرورت دارد. توجه داشته باشید که لازم نیست ساعت های زیادی را به گفت و گو بپردازید، بلکه کافی است در یک مکالمه کوتاه یکدیگر را در جریان برنامه های روزانه خود بگذارید یا با ارسال ایمیل و پیامک با یکدیگر در ارتباط باشید. این کار باعث می شود بفهمید که برای یکدیگر چقدر اهمیت دارید. در ضمن اگر توانستید و فرصت داشتید، برای برقراری این ارتباط به یک بار در روز اکتفا نکنید.
به برنامه های روزانه خود اهمیت دهید

حتی اگر سرتان با فعالیت های گوناگون گرم است، ارتباط خود را با همسرتان حفظ کنید. قبل از هر کار او را در جریان برنامه هایتان قرار دهید و به او نیز بگویید که وقتتان محدود است. اگر هم وقتتان آزاد است، فعالیت هایی مانند کتاب خواندن یا سرگرمی های دیگر را در برنامه خود بگنجانید. توجه داشته باشید که اگر شما به برنامه های روزانه تان اهمیت ندهید، دچار آشفتگی روحی خواهید شد و همین عامل می تواند در برقراری ارتباط با همسرتان مشکل زا شود.

به درد دل های یکدیگر گوش کنید

مقداری از وقتتان را در تماس های تلفنی، صرف شنیدن مشکلات همسرتان کنید. هنگامی که با همسرتان حرف می زنید، مشکل های او را یادداشت کنید و به دنبال راه حل هایی برای حذف یا حداقل کمتر کردن آن ها باشید. هم فکری و همدردی با همسرتان برای رفع مشکلات، در حفظ رابطه عاطفی تان تاثیر زیادی خواهد داشت.

دلتنگی هایتان را نادیده نگیرید

در زندگی همه ما زمان هایی وجود دارد که دلگیر و دلتنگ می شویم. از این لحظات به سادگی نگذرید و آن ها را نادیده نگیرید و با شریک زندگیتان درباره آن گفت و گو کنید. تاثیر این گفت و گوها درباره دلتنگی هایتان در دلنشین شدن رابطه تان چشمگیر خواهد بود. با این حال و علاوه بر این، شما می توانید در این شرایط با دوستانتان به تفریح یا خرید بروید تا روحیه تان را حفظ کنید.

اعتماد طرف مقابل را به خود جلب کنید

اعتماد یکی از ضروریات رابطه زن و شوهری در زندگی مشترک است. بنابراین سعی کنید اعتماد همسرتان را به طور کامل جلب کنید و خودتان را در شرایطی که ممکن است همسرتان دچار سوء برداشت شود، قرار ندهید. بنابراین در گفت و گوها و رفتارهایتان به او نشان دهید که هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

هرچند وقت یک بار همدیگر را ملاقات کنید

گاهی اوقات این امکان برای شما وجود دارد که برای یک روز هم شده به شهرتان برگردید و همسرتان را ببینید. در این مواقع معطل نکنید و تا جایی که بودجه و زمان شما اجازه می دهد، با همسرتان قرار ملاقات بگذارید. بنابراین از هر فرصتی برای دیدار استفاده کنید. در دیدارهایتان فعالیت های مورد علاقه خود را انجام دهید، به عنوان مثال با هم به رستوران بروید و از خوردن شام در کنار هم لذت ببرید. تا حد ممکن در فضاهایی خارج از خانه یکدیگر را ملاقات کنید؛ به عنوان مثال مکان جدیدی را برای گشت و گذار انتخاب کنید.

کارهایتان را با هم انجام دهید

شاید به نظرتان منطقی به نظر نرسد، ولی سعی کنید حتی از فاصله دور هم که شده در یک زمان کارهای مشترکی انجام دهید. جالب است بدانید که با بهره بردن از این روش، احساس می کنید که فاصله ای میانتان نیست. به طور مثال غذای یکجور درست کنید، کتاب مشترک بخوانید، برنامه تلویزیونی را که مورد علاقه هر 2 نفرتان است همزمان ببینید و در انتهای آن با هم تماس بگیرید و نظرات خود را با هم به اشتراک بگذارید.

از اینترنت بهره بگیرید

یک بازی آنلاین انتخاب کنید و با همسرتان به رقابت بپردازید. این روش احساس خوبی را به هر دوی شما منتقل خواهد کرد. همچنین از شبکه های مجازی برای ارسال تصویرهای جالب و خنده دار استفاده کنید. فراموش نکنید که امکان استفاده از اینترنت و مزایای آن برای شما بسیار کارگشا خواهد بود.

برای هم هدیه بفرستید

حتما نباید مناسبت خاصی باشد یا منتظر یک دیدار حضوری باشید. بدون هیچ دلیلی یک نامه عاشقانه، یک کارت پستال یا یک هدیه قابل پست برای همسرتان بفرستید و معجزه آن را ببینید. فراموش نکنید در این روزهایی که از همسرتان دور هستید، هیچ چیز مانند فرستادن هدیه برای همسرتان غافلگیرکننده نیست.

کارهای عقب مانده خود را انجام دهید

فقط روی نکات منفی تمرکز نکنید. از این شرایط برای انجام کارهای عقب مانده خود استفاده کنید. یکی از فواید رابطه راه دور این است که خلاقیت شما افزایش می یابد و سعی می کنید خودتان و رفتارهایتان را تا دیدار بعدی، خوب بسنجید و در پی بهبود شرایط خود باشید. بنابراین و در صورت نیاز برای تغییر بعضی ویژگی های شخصیتی تان از این فرصت نهایت استفاده را ببرید.

یادگاری بر جای بگذارید

با این روش یعنی دادن یادگاری به همسر، پس از جدا شدن از یکدیگر احساس دوری نخواهید کرد. یکی از لوازم شخصی تان را به همسرتان بدهید تا در صورت دلتنگی آن را در آغوش گیرد و احساس نزدیکی، آرامش و شادی کند. این وسیله شخصی می تواند انگشتر، گردنبند یا یک عکس باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha