در اولین جلسه شورای عالی نظام پزشکی کشور، دکتر سعید پناهی با کسب 25 رای به عنوان رئیس و دکتر محمد صاحب الزمانی با 17 رای به عنوان دبیر جدید این شورا انتخاب شدند.

اولین جلسه شواری عالی نظام پزشکی کشور در دوره جدید صبح روز شنبه با حضور اعضای هیئت مرکزی و نظارت انتخابات نظام پزشکی و 27 نفر از اعضا برگزار شد.

بر اساس این گزارش به ترتیب آراء دکتر سعید پناهی با 25 رای به عنوان رئیس، دکتر محمدرضا نوروزی با کسب 21 رأی نایب رئیس اول و دکتر محمد بیات با 10 رأی به عنوان نایب رئیس دوم شورای عالی نظام پزشکی کشور برای مدت 2 سال انتخاب شدند.

همچنین دکتر محمد صاحب الزمانی نیز با کسب 17 رأی به عنوان دبیر شورای عالی نظام پزشکی برگزیده شد.

شورای عالی نظام پزشکی مطابق قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران یکی از ارکان این سازمان است و اعضای آن عبارتند از: 25 نفر از کادر پزشکی که به انتخاب مجمع عمومی و از میان اعضای هیئت های مدیره نظام پزشکی سراسر کشور یک دوره چهار ساله انتخاب می شوند.

وظایف شورای عالی نظام پزشکی عبارت است از: اجرای دقیق وظایف مقرر در قانون تشکیل سازمان نظام پزشکی و نظارت مستمر بر حسن اجرای آنها از طریق رئیس کل سازمان نظام پزشکی، نظارت بر عملکرد نظام پزشکی شهرستانها، نظارت بر عملکرد صندوق تعاون و رفاه وابسته به سازمان نظام پزشکی، رسیدگی به تخلفات انضباطی هیئت مدیره نظام پزشکی شهرستانها ارجاعی از طرف شورای هماهنگی استان و رفع اختلاف بین آنها، تهیه و تصویب دستورالعملهای اجرایی لازم در چارچوب این قانون، انحلال هیئت مدیره نظام پزشکی شهرستانها و برگزاری انتخابات مجدد در چارچوب این قانون، تصویب بودجه سالیانه سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha