وزیر ورزش و جوانان گفت: نتایج تحقیقات نشان می دهد، بیش از 25 درصد مکمل ها آلوده به مواد نیروزا هستند و دوپینگ به شمار می آیند.

سلامت نیوز: وزیر ورزش و جوانان گفت: نتایج تحقیقات نشان می دهد، بیش از 25 درصد مکمل ها آلوده به مواد نیروزا هستند و دوپینگ به شمار می آیند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمود گودرزی در سومین همایش مکمل های غذایی و رژیمی در هتل المپیک افزود: بنابراین به نظر می رسد اگر 25 درصد ورزشکاران طبق این تحقیق مورد آزمایش دوپینگ قرار بگیرند جواب آزمایش آنان مثبت خواهد بود. 

گودرزی، تصریح کرد: بسیاری از مکمل ها در کارگاه های زیرپله ای تولید می شوند که نظارتی بر آن ها وجود ندارد و نیروهای ناظر باید مراقبت بیشتری در این زمینه به عمل آورند.

 وی ادامه داد: گردش مالی مکمل ها یک سوم گردش مالی حوزه دارو است و این حجم مالی موجب جذب بسیاری از افراد به این حوزه می شود بنابراین باید نظارت ها و دانش افزایی در این زمینه بهبود یابد. وزیر ورزش گفت: متاسفانه هر از گاهی مواردی از مرگ در نتیجه دوپینگ یا مکمل ها اتفاق می افتد که زیبنده جامعه نیست.

 گودرزی ادامه داد: البته شیوع مواد نیروزا بین ورزشکاران کشور در حد بحران نیست و گاهی اوقات در این زمینه سیاه نمایی می شود.

وی اظهارداشت: مصرف مواد نیروزا علاوه بر به خطر انداختن سلامت ورزشکاران موجب بروز مشکلات اجتماعی و بی حیثیت کردن نظام سیاسی می شود و گاهی ورزشکاران را از گردونه فعالیت خارج می کند. 

وی اضافه کرد: از روی تجربه دریافتم که مواد نیروزا بیش از آن که قدرت افزایی داشته باشد برای ورزشکاران اعتماد به نفس کاذب ایجاد می کند. وزیر ورزش یادآور شد: مصرف مکمل ها در جامعه سالانه هشت تا 10 درصد افزایش می یابد که یکی از دلایل آن حفظ شادابی ورزشکاران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha