مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، مکمل و سنتی سازمان غذا و دارو، گفت: در سال های اخیر، خیلی از کسانی که از خارج کشور به ایران می آیند سوغاتی مکمل با خود می آورند.

سلامت نیوز: مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی، مکمل و سنتی سازمان غذا و دارو، گفت: در سال های اخیر، خیلی از کسانی که از خارج کشور به ایران می آیند سوغاتی مکمل با خود می آورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر امیر حسین جمشیدی اظهار داشت: موج استفاده از مکمل یک موج جهانی است و میزانی از این مصرف هم غیر واقعی است.
وی گفت: بزرگترین مطلبی که در موضوع مکمل در سال های اخیر به آن پرداخته می شود «مصرف منطقی مکمل ها» است، یعنی این تصور که مکمل هر چه بیشتر و نابجا بخوریم ایراد ندارد، در حال شکسته شدن است.


جمشیدی افزود: در سال های اخیر مقدار معینی از مصرف داشتیم که اگر دیده باشید خیلی از کسانی که از خارج به ایران می آیند سوغاتی مکمل با خود می آورند.

علاوه بر این با رویکرد جدی تر نیست به این موضوع در سال های آینده «ضرورت وجود و مصرف مکمل ها» تا چه اندازه است اینکه مثلا هر چقدر مکمل بیشتر مصرف شود ایرادی ندارد و دفع می شود این تفکر در سال های نزدیک شکسته خواهد شد. اما از طرفی با توجه به تغذیه ای که خیلی از افراد دارند ضرورت استفاده از این فرآورده ها اجتناب ناپذیر است.


مدیر کل نظارت و ارزیابی فرآورده های طبیعی ، مکمل و سنتی سازمان غذا و دارو گفت: بهترین موضوع در ارتباط با مکمل ها این است که از طریق تغذیه و به صورت طبیعی به بدن برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha