وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 90 درصد خدمات دندانپزشکی توسط بخش خصوصی انجام میشود و متاسفانه در این وادی بیمهها غایب هستند.

سلامت نیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیش از 90 درصد خدمات دندانپزشکی توسط بخش خصوصی انجام میشود و متاسفانه در این وادی بیمهها غایب هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم افتتاح کلینیک دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با بیان اینکه امیدواریم در راستای اهداف امام راحل، رهبر معظم و شهدا انجام وظیفه کنیم، بیان کرد: قول دادیم که در طی کمتر از یک ماه به لرستان بیاییم و امروز به منظور برنامه ویژه افتتاح کلینیک دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد به این شهرستان آمدهایم و مجموعه بزرگی را افتتاح کردیم.

وی ادامه داد: پنج دهک اول جامعه چهار درصد از درآمد خود را به دندانپزشکی اختصاص دادهاند و این در حالیست که افراد مرفه 20 درصد درآمد خود را برای این مهم هزینه می‌کنند که این نشان از محرومیت فقرا از این خدمات است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بیش از 90 درصد خدمات دندانپزشکی توسط بخش خصوصی انجام میشود و متاسفانه در این وادی بیمهها غایب هستند، تصریح کرد: در بحث خدمات دندانپزشکی بیعدالتی مطلق وجود دارد.

هاشمی یادآور شد: امید میرود کلینیک دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد فقط مختص آموزش نباشد بلکه خدماتی را برای ارائه هر چه بهتر به مردم و به خصوص مستمندان فراهم کند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری در بحث سلامت دندان، اضافه کرد: در حال حاضر پیشگیری برای کلاس اولیها در نظر گرفته شده و قصد داریم در مقطع ابتدایی طرح پیشگیری از پوسیدگی از دندان را به طور کامل اجرایی کنیم.

هاشمی در ادامه یکی از علل مرگ و میر در لرستان را بیماریهای قلبی عروقی برشمرد و با اشاره به اینکه مصرف گوشت قرمز و چربی باعث این عارضه در لرستان شده است، تصریح کرد: باید مردم استان سبک تغذیهای خود را تغییر داده و کمتر از گوشت قرمز و چربی استفاده کنند.

وی گفت: باید زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی جهت احداث دانشگاههایی با تراز بالا و بینالمللی فراهم سازیم و بخش خصوصی را حمایت کنیم.

هاشمی تصریح کرد: همچنین تلاش خواهیم کرد بیمارستان آیتالله بروجردی امسال به اتمام برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha