نائب رئیس انجمن علمی داروسازان گفت: داروسازان در بیمارستان نقش موثری از قبیل مشاوره به پزشک متخصص و بهینه‌شدن مصرف دارو دارند و لازم است؛ به حضور آنها در بیمارستانها توجه بیشتری شود.

سلامت نیوز: نائب رئیس انجمن علمی داروسازان گفت: داروسازان در بیمارستان نقش موثری از قبیل مشاوره به پزشک متخصص و بهینه‌شدن مصرف دارو دارند و لازم است؛ به حضور آنها در بیمارستانها توجه بیشتری شود.


به گزارش سلامت نیوز، محمدرضا شانه‌ساز در چهاردهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران گفت: جامعه داروسازی کشور در همه عرصه‌هایی که وظیفه‌ای را عهده‌دار بوده، به بهترین نحو عمل کرده است.


وی افزود: پس از پیروزی انقلاب تولید و استانداردهای دارو در حد استانداردهای جهانی حفظ شد و امروز با فاصله بسیار زیادی از نظر دانش تولید دارو و کنترل کیفیت آن نسبت به کشورهای منطقه فعالیت می‌کنیم و جز ده کشور اول منطقه در حوزه دارو هستیم.
نائب رئیس انجمن علمی داروسازان خاطرنشان کرد: مراکز علمی دنیا برای فارغ‌التحصیلان داروسازی در ایران سر و دست می‌شکنند، جامعه داروسازی ایران حرفهای زیادی برای گفتن دارد. ما فقط در عرصه ارائه خدمات دارویی مشکل داشتیم.


شانه‌ساز گفت: امروز علیرغم اینکه مدت زمان کوتاهی از حضور داروسازان در تیم‌های پزشکی بیمارستانها می‌گذرد، مسئولین بیمارستانی به این نتیجه رسیده اند که باید داروسازان در بیمارستان حضور داشته باشند.


وی گفت: داروسازان در بیمارستان نقش موثری از قبیل مشاوره به پزشک متخصص و بهینه‌شدن مصرف دارو دارند و لازم است به حضور آنها در بیمارستانها توجه بیشتری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha