رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور گفت: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، پرستاران و دختران زن مراکز درمانی دولتی و خصوصی کشور مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور خواهند شد.

دکتر غضنفر میرزابیگی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز ماما و پرستار در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری افزود: این افراد به زودی از مزایا و حقوق این طرح در کشور بهره مند خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: قراردادهای کوتاه مدت با قراردادهای کمتر از یکسال و بدون حق بیمه برای پرستاران حذف شده و حداقل مدت انعقاد قرارداد مراکز بهداشتی درمانی با پرستاران یکسال باید باشد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور با اشاره به اینکه هنوز عوارض بی توجهی برخی مدیران جامعه به حرفه پرستاری را باید بدهیم تصریح کرد: لاین پرستاری به عنوان جزء مصرفی مراکز درمانی قلمداد می شود.

میرزابیگی با بیان اینکه متاسفانه شغل پرستاری در جامعه به عنوان یک شغل مصرفی قلمداد می شود یادآور شد: تحقیرترین برخوردها در دانشگاهها با دانشجویان رشته پرستاری صورت می گیرد.

وی با اعلام اینکه نظریه پردازی، کار تحلیلی و تئوری پردازی در دانشجویان رشته پرستاری باید تقویت شود گفت: در حرفه پرستاری تحقیقات بالینی نبوده و بالینی متاثر از تحقیقات در دانشگاه وجود ندارد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه دانشگاهیان باید با نظریه پردازی و تئوری های نو در جهت ساماندهی حرفه پرستاری در جامعه گام بردارند گفت: برنامه محوری و نیازمحوری دو استراتژی اساسی توسعه در سازمان نظام پرستاری است.

میرزابیگی با اشاره به اجرای 555 برنامه کاری طی سال های 86 و 87 در سازمان گفت: امسال نیز 320 برنامه کاری در سازمان نظام پرستاری کشور در جهت ارتقاء امنیت شغلی و دانش پرستاران داریم.

وی با تاکید بر ارتقاء پرستاری تخصصی در کشور خاطر نشان کرد: در آینده شاهد ایجاد پرستاری های عمومی، تخصصی و کمک پرستاری های مجرب خواهیم بود.

وی افزود: در حال حاضر در 16 دانشگاه کشور رشته های ویژه کارشناسی ارشد پرستاری تدریس و کارشناسی ارشد پرستاری آی سی یو، ان آی سی یو و سوختگی در دانشگاهها تدریس می شود.

میرزابیگی همچنین از امکان فراهم شدن تحصیل بهیاران در مقطع کارشناسی خبر داد و گفت: دوره های پی اچ دی پرستاری در دانشگاه های کشور رو به افزایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha