وزیر بهداشت در مواضع خود نسبت به جامعه پرستاری تجدید نظر کند

سلامت نیوز:اظهارات وزیر بهداشت در مجلس شورای اسلامی در مورد پرستاران منجر به رنجش خاطر دوباره پرستاران شد.

وزیر بهداشت که برای ارائه گزارش عملکرد خود راهی مجلس شده بود با اظهار نظری که درباره قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری  کرد دوباره خبرساز شد.

به گزارش سلامت نیوز پرستاران  سراسر کشور طی نامه ها و پیامهایی که به سلامت نیوز فرستادند خواستار درج اعتراض خود شدند که در این میان نظام پرستاری دو استان یزد و مشهد با ارسال بیانیه از این اظهارات ابراز تاسف کردند.

نظام پرستاری استان یزد از توهین وزیر بهداشت به جامعه پرستاری و تنزل دادن نقش پرستار در نظام سلامت در حد یک آمپول زن ابراز تاسف کرده و جناب وزیر بهداشت را که مدعی عمل در جهت منویات رهبری هستند را به نظرمقام معظم رهبری (مدضله العالی )در مورد نقش پرستار در نظام سلامت جلب می کند که می فرمایند :"نقش پرستاری و بیمارداری در حفظ سلامت و بازگشت سلامت بیمار نقش درجه اول است ؛معادل است با نقش یک پزشک ماهر ؛بسیاری از این نکته غفلت دارند لذا آن وزن و ارزشی که باید برای پرستار در نظر گرفته شود از ذهن آنها مغفول می ماند وبه آن توجه نمی کنند "

این سخنان رهبری که نشانگر درک عمیق و ژرف ایشان در زمینه پرستاری است آنقدر جامع و کامل است که دیگر نیاز به هیچ توضیحی ندارد لذا توصیه اکید ما به جناب وزیر بهداشت این است که در مواضع تنگ نظرانه خود نسبت به جامعه پرستاری تجدید نظر کرده و تا قبل ازتحریک بیشتر احساسات جامعه پرستاری کشورهر چه سریعتر بابت توهین صورت گرفته به این قشر خدوم اقدام به عذرخواهی رسمی نمایند .

نظام پرستاری مشهد هم با ارسال بیانیه ای در مورد سخنان وزیر بهداشت در مجلس تاکید کرد : جامعه پرستاری کشور در چهارم شهریور 94 شاهد سخنانی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از سوی مقامات عالی وزارت بهداشوت و درمان بود، که هنوز در بهت و ناباوری آن بسر می برد.

اینکه با ارائه تعریفی عامیانه مربوط به چند قرن پیش از یک رشته دانشگاهی، به آن اهانت شود و همزمان یک قانون مترقی مصوب مجلس شورای اسلامی در صحن همان مجلس به سخره گرفته شود، با چه هدف و دلیلی از سوی راس وزارت مطرح می شود.

پرستاران پرتلاش، سخت کوش و متعهد که هنوز در التهاب ناشی از جایگزینی دستورالعملهای نسنجیده و نا عادلانه بجای قانون مصوب مجلس بسر می برند، بار غمی دیگر بر دوششان گذاشته می شود.

رشته ای علمی که جمعیتی 70 درصدی از اعضای نظام سلامت مشتمل بر 200 هزار نفر را بخود اختصاص داده و دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی از مقطع کارشناسی تا دکتری تخصصی (Ph.D.) هستند با عبارتی مثال زده می شوند که اطمینان داریم هیچکدام از مردم عادی و فهیم کشور هم سالهای سال است چنین نگاهی به آن ندارند.

همزمان قانون مصوب مجلس شورای اسلامی که 8 سال بطور غیر قانونی در وزارت بهداشت و درمان بر زمین مانده، بجای تعهد اجراء، تمسخر می شود. قانونی که همه ی پرستاران بطور متحد و یکپارچه بر اجرای هر چه سریعتر آن اصرار دارند و شامل تعرفه کمتر از 250 خدمت پرستاری است، به بهانه نداشتن بودجه، با سنگ اندازی مواجه می شود، بدون آنکه در این چند سال کوچکترین تلاشی برای تامین بودجه آن بشود و اکثر بودجه چند برابر شده وزارت در این دوسال و بودجه 10 درصدی هدفمندی یارانه ها صرف تعرفه های 7000 تایی پزشکی و افزایش 1700 تایی آن در سال 93 و موارد مشابه می شود، بدون اینکه تعرفه گذاری خدمات پزشکی اصلا مصوبه مجلس باشد!

بیان ارقام بالا و غیر کارشناسی مورد نیاز برای اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیز نشان از عدم وجود هرگونه عزمی برای عملی کردن آن، با وجود گذشت 8 سال از تصویب و نیز تاثیر گذاری بر اذهان نمایندگان شریف مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زینب مس ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    82 2
    واقعا آقای وزیر عداوت خودشون رو با پرستاری آشکار کردند. مطمئنا حتی اگر بودجه ای رو که از سر تمسخر گفتن رو بهشون بدم بازم می ریزن تو جیب پزشکان.
    • noori ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      10 1
      وزير بهداشت بايد دكتراي مديريت بهداشتي درماني داشته باشد تا نسبت به همه گروههاي درماني اشراف واگاهي داشته باشد.تا با اظهار نظرهاي ناپخته كه نشان از نا اگاهي وي دارد اينگونه جامعه پرستاري وپيرا پزشكي را به التهاب وحتي انفجار(! ) نكشاند.
  • ساسان ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    76 1
    باعثه تاسفه,واقعا سخنان سخیفی بود .فقط استعفای جناب وزیر میتونه این لکه ننگو از دامن دولت تدبیرو امید پاک کنه
  • نادر ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    83 3
    من یک پرستارم کار من فقط تزریقات نیست تمام کارهای بالین بیمار با من است . پانسمان و انجام آزمایش و اعزام بیمار و شوک و ماساژ قلبی و ساکشن و خیلی کارهای دیگه اما .... کسانی که به این شغل مقدس توهین کنند نادان هستند .
  • عابدینی ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    86 1
    پزشک سالاری یک اسم اما یک درد مزمنی است که بر سیستم سلامت جامعه چنبره انداخته و انرا ناکارامد میکند و اجازه نمیدهد اعضای تیم درمان با براورد نگاه سلامت محور به نقش افرینی بپردازند . پرستاری در جای جای دنیا دارای جایگاهی است که در ایران نه تنها نادیده گرفته شده است بلکه دچار صدمه و اسیب زیادی شده است زیرا پرستاری نزدیکترین حلقه به پزشکی است و لذا شدیدا استثمار شده است . تفاوت دریافتی فاحش پزشک و پرستار فقط انکار میشود در حالی که میتوان با استخراج رسمی معدل کارانه پزشکان یک بیمارستان و پرستاران همان بیمارستان به ادعا و انکارها خاتمه داد. تفاوت دریافتی یک حد متعارفی در دنیا دارد که اصلا قابل قیاس با ایران نیست . میگویند بخشی از درامد پزشک بعنوان کارانه غیرمزشکان از جمله پرستاران پرداخت میشود این خود شروع نگاه غلط است کارانه پزشکان یک طرح و تعرفه های پرستاری یک قانون است چرا قانون معتبر کشور اجرا نشود و پرستار را جیره خود کم و بیش پزشکان بکنند. وزیر بهداشت با لحنی باور نکردنی خدمات شبانه روزی پرستاران را به تمسخر میگیرد این درست است که بگوییم پزشک در طول شبانه روز چند لحظه ظاهر شده و چند خط میخی روی صفحه پرونده بیمار نوشته و مهر زده و تا روز بعد بخش را ترک میکند کارهای پیگیری و درمانی بیمار با دستان پرستار است که انجام و پیش میرود
  • محمد ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    84 3
    واقعا" برای وزیر بهداشت متاسفم که با چنین لحنی شروع به تمسخر همکاران خود در تیم درمان کرد. یادمان نرفته ایشان با تزویر خود را به عنوان وزیر پرکار و دلسوز به رءیس جمهور محترم نشان داد تا جاییکه همان اوایل کار تقدیرنامه از ایشان دریافت کرد ولی باید رءیس جمهور و کابینه را از اقدامات ناشایست ایشان آگاه ساخت.
  • محمد ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    75 2
    نميدونم چراآقاي وزيرنمي خوادارزش واحترامي كه جامعه فهيم وزحمتكش پرستاري لايقش هست بجا بياره،آيا پرستاري فقط آمپول زدنه؟يعني درك يك وزير اززيرمجموعه وزارتش همينقدره؟اينكه خيلي بده؟وقتي وزير يك مجموعه به حيطه وظايف جامعه كاري وزارتش اينقدرتسلط وآگاهي داشته باشه چطور خواهدتوانست آن مجموعه را اداره و مديريت كند؟واقعا جاي تاسفه!!!!!!!!
  • حامد nurse ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    71 2
    متاسفانه با شنیدن سخنان وزیر محترم بهداشت شوکه شدم!!ایشان چگونه با این ادبیات با این تفکر بر پرستاری می تابد. کاش می توانستیم خوب صحبت کنیم کاش می توانستیم خوب فکر کنیم. اگر رفتار تبعیض آمیز ادامه یابد قطعا عکس العمل این رفتار نزد جامعه پرستاری بدون پاسخ نخواهد ماند.
  • محسن ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    69 2
    واقعا مايه تاسف است كه پرستاران ايراني را كه در تمام دنيا از نظر مهارت و علم زيانرد هستند با نابخردي آمپول زن خطاب مي كنند
  • فواد ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    79 2
    اقای وزیر بی شرمانه ترینهایی که لایق خود ودوستانتان بود نثار جامعه زحمت کش ومظلوم مانده به واسطه ظلم شما ومتفق القولهایتان کردید.استیضاح حلال ترین حق شما پس از این بی ادبیهایتان خواهد بود.نام فرهیخته ونخبه و....حرامتان باد که از تریبون ملی ملتی را به سخره نگیرید
  • سحر ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    72 2
    جناب وزیر انگار با جامعه پرستاری خصومت شخصی دارن.ایشون اگر 1بار تاحالا بیمارستان تشریف برده باشن متوجه نقش پررنگ و تاثیرگذار پرستاران در خط اول درمان میشن.نه تنها با این کارتون باعث دلسردی پرستاران نمیشید جناب وزیر بلکه مارو برای گرفتن حق واقعیمون و نشون دادن جایگاه خودمون مصمم تر میکنید
  • سارا ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    97 5
    حق دارد وزیر جان که ما را آمپول زن بپندارد. متخصص چشم پزشکی چه می داند کسانی که در بخش های مراقبت ویژه Ccu و Icu خدمت میکنند چه کسانی هستند؟! چه میداند مراقبت از بیمار تحت جراحی قلب باز که مدام VT میکند و لیتر لیتر درناژ دارد! بر عهده چه کسانی است؟! چه میداند بیمار تحت جراحی کرانیوتومی بوسیله چه کسانی مراقبت میشود؟! چه میداند بیمار تحت تهویه مکانیکی چه مرافبت هایی نیاز دارد و چه کسانی آنها را انجام میدهند؟! چه میداند مراقبت از بیمار مبتلا به کنسر متاستاتیک در مراحل پایانی زندگی اش بر عهده چه کسی است؟! چه میداند چه کسی در طول عمل جراحی چندین ساعته لحظه به لحظه بیمار را تحت نظر دارد؟! چه میداند اینهایی که جانشان را کف دستانشان گذاشته و شبانه روز پشت سر هم ماموریت میروند که هستند؟! چه میداند .................؟!!!!!! ولی من مطمئنم او خوب میداند او که همه این اقدامات حیات بخش را انجام میدهد کسی نیست جز...
  • Nastaran ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    65 4
    جای تاسف داره واقعا،کارشناسای رشته ی ریاضی واسه خودشون مهندسن و چه جایگاهی دارن ولی ما اینقدر به برخی پزشکان پرادعا میدون دادن که هر چی دلشون میخواد به ما میگن، مگه همه پزشکا حرفه این؟!!! خدا شاهده اگه بچهای اتاق عمل نباشن خیلی از مریضا بخاطره ناشایستیه برخی از دکترا تلف میشن،
  • hamid ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    62 2
    سنگ بدگوهر اگر کاسه زرین بشکست قیمت سنگ نیافزاید و زر کم نشود .
  • فراهانی ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    59 2
    سخنان اخیروزیر بهداشت ودرمان وکوچک شمردن زحمات بازوی اصلی بهداشت ودرمان کشور جای افسوس دارد.درسالی که همدلی وهمزبانی نامیده شده است . این سخنان وزیر نشان از همدلی بالای ایشان است. واقعا جای تاسف دارد؛ایشان پزشک هستند وکار پرستاری را نمی دانند.
  • هادی ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    51 2
    واقعت برای وزیر متاسفم
  • پرستار ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    54 3
    واقعا متاسفم برا دیدگاهتان نسبت به پرستاران جناب وزیربهداشت
  • رویا ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    75 1
    جناب وزیر اگر من امپول زنم پس نخبهایتان نسخه نویسی بیش نیستند. من پرستار به خود میبالم که رهبرم ارزش و مقام و حرفه ام را درک میکند
  • پرستار ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    57 1
    دیگر از من طمع صبر و دل هوش مدار کان تحمل که تو دیدی همه بر باد آمد وزیر محترم اگر خودتان را وزیر من پرستار هم میدانید متذکر میشوم که
  • اصغر ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    55 1
    واقعا جای بسی تاسف برای جایگاه وزارت است که به یک عضو لاینفک درمان این گونه بی حرمتی می کند.برای پایمال کردن حقوق پرستاری جانفشانی می کند
  • شيدا ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    64 1
    واقعا برا خودمون متاسفم كه يه همچين کسی بايد وزيرمون باشه
  • سید مهدی قانعیان ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    53 1
    سلام.تنزل مقام پرستاری توسط وزیر بهداشت به آمپول زن نشانه عدم شناخت ایشان از شغل پرستاری و درک غلط ایشان از پرستار میباشد و افسوس و بسی جای تاسف از اینکه ایشان در نقش وزیر بهداشت و درمان کشور چنین دیدگاهی در خصوص پرستاران کشور دارد.حال چگونه ایشان میتوانند در این جایگاه به ارتقاءبهداشت و درمان کشور بپردازند در حالی که ایشان در شناخت جایگاه پرستاری که از ارکان مهم سلامت هستند شناخت کافی نداشته و با توهین به نقش مهم پرستاری در صدد تخریب این شغل مهم و حیاتی می باشند.
  • برزگر ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    43 2
    واقعا متاسفم.... امیدوارم زود جبران خطا کنن
  • هادی ک ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    54 2
    واقعا دمت گرم با این طرز فکرت،فاتحه خوندی ب نظام سلامت_متاسفم برات آق وزیر↻
  • ولی الله اکبری ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    62 1
    این وزیر انگار بدجوری سر ناسازگار با پرستاران داره. به ایشان هشدار میدیم زیاد تند نرن چون جامعه پرستاری هر لحظه آماده انفجاره....انفجاری که میتونه صندلی این وزیرو با خودش ببره
  • لاله ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    55 1
    اقاي وزير متاسغم براي خودمان كه تنك نظراني مانند شمادرراس كار قرار دارند،ومسؤلين به شما اجازه ميدهند خيلي راحت ،به برستاران توهين كنيد.
  • نیما ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    60 1
    از کوزه همان برون تراود که در اوست.ایشان هم ادب و درکشون رو نشون دادن
  • رضا ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    62 3
    متاسفانه ماپرستاران نه وزارتخونه داریم نه وزیر ما کارگرانی افغانیی نامرئی هستیم که بیمارستانها وبیماران را در تمام ساعات شبانه روز میگردانیم ولی دیده نمیشویم حال اگر ما امپول زنیم پس پزشکان هم نسخه نویسند
  • azam ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    65 1
    برای این وزیر نا آگاه و برای کلیه پرستاران زحمتکش متاسفم حتی عذرخواهی این وزیر هم مشکلی رو حل نخواهد کرد و از بار این توهین که یا از روی ناآگاهی و یا تعمدا بوده کم نخواهد شد
  • Zia ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    71 3
    با سلام ما پرستاران از وزیر بهداشت انتظار دیگری نداریم چون واقعا "از کوزه همی برون تراود که در اوست"
  • دانشجو پرستاری ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    65 3
    جناب وزیر خجالت هم چیز خوبیست متاسفم
  • س.م ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    50 2
    واقعا از شنیدن سخنان وزیر در صحن علنی مجلس بحت زده شدم و از صمیم قلب دلم به حال خودم و کل جامعه پرستاری سوخت وقتی دید وزیر بهداشت به حرفه پرستاری در حد یک آمپول زن باشه دیگه باید فقط خدا به فریاد ما پرستارها برسه
  • عطار ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    46 3
    آقا قبول,ما تسلیم,کار ما فقط آمپول زدنه,تعرفه اش هم صدقه سر مردم,به جناب وزیر پیشنهاد میکنم ازین به بعد تعرفه مارو اختصاص بده به گسترش سردخانه های بیمارستان...
  • علیرض ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    56 2
    یک وزیر باید هنه ی رشته ها برایش یکسان باشد نه اینکه رشته خودش را اهمیت دهد و بقیه رسته ها را تحقیر کند. پیشنهاد میکنیم مثل خیلی از کشورها وزیر بهداشت نه یک پزشک بلکه یک متخصص مدیریت باشد.
    • آرش ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
      3 0
      این خواسته ای به حق است که سالهاست مطرح است وعدم اجرای آن نشانه شدت تاثیر گذاری های سیستمهای مافیایی در تصمیم گیری های کشور جمهوری اسلامی ایران است.
  • سعید ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    این وزیر نخبه واقعا شرم وحیا رو از حد گذرونده باید یه جواب دندانشکنی بهش داد متاسفم برای ملتی که خبر ندارن چطوری داره حقشون توسط تاجران مغرور و خودخواه به تاراج میره
  • پرستار ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    فقط میتونم بگم متاسفم برای داشتن همچین وزیری با همچین طرز تفکری.فقط دلم میخواد 1روز فقط 1روز تمام پرستارا تو کل کشور سر شیفت خودشون حاضر نشن و هیچ پرستاری تو هیچ بیمارستانی نباشه تا ببینم چه اتفاقی میفته؟ببینم بازم ادعا میکنن که پرستار فقط آمپول زنه.ببینم پزشکان محترم میتونن بخش و اداره کنن.واقعا آرزو میکنم این اتفاق هرچه زودتر تو کشورمون بیفته.حداقل 1بار برای گرفتن حقمون و جلوگیری از این همه توهین و اهانت یه کاری کنیم
  • ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﺣﻖ ﺷﻨﺎﺱ ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    57 1
    ﺳﻼﻡ ﻋﻠﯿﮑﻢ ﺧﺪﺍﻗﻮﺕ! ﺩﺭﮐﺘﺎﻥ ﺳﺘﻮﺩﻧﯽ ﺳﺖ. ﻟﯿﮏ! ﻭﻗﺘﯽ ﺩﺍﺧﻞ ﮐﻮﺯﻩ ﺍﯼ ﺁﺑﯽ ﺑﺮﯾﺰﯼ ،ﺑﻪ ﻭﻗﺖ ﺑﺮﻭﻥ ﺭﯾﺨﺘﻦ، ﺍﺯ ﺍﻭ ﻫﻤﺎﻥ ﺁﺏ ﺗﺮﺍﻭﺩ! ﭼﻪ ﺑﺴﺎ ﺷﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺁﺏ ﺭﺳﻮﺑﯽ ﺑﺮﻭﺩ ﺩﺭ ﺗﮓ ﮐﻮﺯﻩ ! ﻟﯿﮑﻦ ﺍﯾﻨﺒﺎﺭ ﮐﻪ ﺑﺲ ﺟﻨﺲ ﮔﻞ ﮐﻮﺯﻩ ﺧﺮﺍﺏ ﺍﺳﺖ، ﺍﺯ ﮐﻮﺯﻩ ﺑﺴﯽ ﺁﺏ ﮔﻞ ﺁﻟﻮﺩ ﺗﺮﺍﻭﺩ ﺑﻪ ﺑﺮﻭﻥ...
  • فرشته ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    59 0
    جناب وزير متاسفم براي خودم بعنوان يك پرستار كه علاوه بر فشار كاري بايد فشار ناشي از درك پايين و ناآگاهي جنابعالي در مقام وزارت بهداشت رو نيز تحمل كنم.نميبخشمتون و متاسفم براي جامعه يي كه وزيرش شما هستين...
  • شیــــــnurseــــما ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    54 2
    ســــــــــلام از اینکه شان و شخصیت ما توسط فرد نخست وزارت بهداشت به واژه ای که حتی درصدی از زحمت ها نگرانی ها و اضطرابهایمان را نشان نمیدهد تنزل یافته باعث ازرده خاطری یکایک ما شده است..... یک پرستار هیــــــــــچ گاه دنبال دیده شــــــــــدن نیست شما همانگونه که فکر میکنید بگویید اما درک شــــــــــدن حق تمامی ماست .......
  • مهدی ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    58 1
    سلام باید متاسفم باشیم واسه نمایندگان مجلس و ریئس جمهور برای انتخاب چنین آدمی با این طرز فکر برای یک وزارت خانه
  • محمد ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    0 0
    یادمون نره چه روزی رو به عنوان روز پرستار انتخاب کردن... حداقل به خاطر نگه داشتن حرمتش به پرستارس توهین نکنین
  • محمد ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    57 3
    یادمون نره چه روزی رو به عنوان روز پرستار انتخاب کردن... حداقل به خاطر نگه داشتن حرمتش به پرستارس توهین نکنین
  • فاطمه فتح الهي ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    17 0
    باعرض سلام به تمامي پرستاران محترم و نيز سلامي ويژه براي جناب وزير آقاي وزير ما پرستاران هيچوقت از شما احترام گدايي نكرده ايم و نخواهيم كرد، اما ديگر تعدي و توهين به شأن پرستار را تحمل نخواهيم كرد .پرستاران بدون هيچ ادعايي وظيفه ي انساني خود را در قبال جامعه ي نيازمند سازمان بهداشت انجام خواهند داد.اما من فقط از شما يك پرسش دارم مقاومت در برابر پرستاري تا كي؟ ما پرستاران داغدار موقعيت خوب پزشكان در جامعه ي سلامتي كشورمان نيستيم ما فقط خواهان رسيدگي بهتر به حقوق پرستاران هستيم.موارد زيادي از اهانت وزرا به اقشار مختلف را شاهد بوده ايم من جمله قضيه ي آقاي رحماني فضلي و قشر خبرنگاران و... مانيز به رسم انسانيت از حقوق خودمان دفاع خواهيم كرد. و اينكه در نهايت اقاي وزير شما خود خوب ميدانيد كه بنياد سلامت جامعه پرستاران هستند لطفا با سياستهاي كاريتان باعث نشويد كه جامعه ي سلامتي كشور فلج شود چون بدون اغزاق وظايف پزشكان با حضور و مراقبت پرستاري است كه مي تواند جوابگو باشد...در تهايت ما از شما انتظلر ابراز معذرت داريم چون واقعا اين بار ديگر قابل تحمل نخواهد بود.
  • بهمن احمدی ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    15 0
    خود بزرگ بینی و برخورد تحقیر امیز جناب وزیر میراث پزشک سالاری است که چندین دهه جامعه پرستاری را از ار داده است اما بنظر می اید که ایشان هیچ اطلا عی از تعرفه گذاری ندارند
  • مینا ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    20 0
    اقای وزیر کجا از پرستار ضربه خورده. وچه ضربه ای خورده. که کینه اش از پرستاری هنوز ادامه داره چون این نوع ادبیات در شئن یه تحصیلکرده نیست چه برسه به یک وزیر. به هر حال عمر. وزارتشون محدوده ای داره و برای همیشه وزیر نمی مونن. دنیا کوچیکه شاید یه زمانی زیر دست همین پرستارا بیفتن. اینگونه ادبیات فقط نشانه ای از عجز وناتوانی ایشون در مقابل قشر زحمت کش پرستاریه که روز به روز جایگاهش در اجتماع مستحکمتر میشه خصوصا اینکه در اروپا وامریکا. بهترین پزیرش رو برای کار دارن وامثال ایشون جایگاهی ندارن
  • یوسف وارسته مقدم ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    23 1
    با سلام-اینجانب با 20 سال سابقه کار در بخش های روانپزشکی می باشم.10 سال است که مدرک کارشناس ارشد خود را از دانشگاه علوم پزشکی تهران گرفته ام. 6 ماه است که مزایا یی دریافت نکرده ایم. در بیمارستان رازی تبریز بخش هایی وجود دارد که 90 تا120 بیمار با دو پرستار در انها بستری می باشند.طرح تحول سلامت فقط باعث افزایش درامد پزشکان شده است که عموما نیم تا یک ساعت در بخش حاضر می شوند در حالی که گاهی اسم بیماران خود را نمی دانند. ایا انصاف است که یارانه مردم به جیب این چنین اشخاصی ریخته شود. به ولله نه
  • مسعود ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    13 1
    هیچ وقت کسی جز خود یه پرستار نمی تونه درک کنه ما چی میگیم... من دانشجوی پرستاری ام مشکل ماها اینه خودمون رو با پزشک ها مقایسه میکنیم. همیشه میگیم پزشک اینقدر میگیره پرستار اینقدر! یعنی اگه حقوق اونا کم بشه ما خوشحال میشیم؟ !! ما باید خودمون رو با خودمون مقایسه کنیم... به امید روزی که پرستاری به جایگاه واقعی خودش دست پیدا کنه...
  • امیر ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    9 22
    بنظر من دکتر بهترین وزیر بهداشت از بعد از انقلاب تا کنون هستند.واقعا به فکر مردم هستند و اصل هم مردم هستند .سپاس من پرستار بخش Ccu هستم .
  • rd ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    21 0
    ما این وزیر رونمیخوایم ماوزیر ازجنس خودمون یعنی وزیر پرستار میخوایم
  • فريبا جليلوند ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    21 1
    خيلي تاسف برانگيزه كه وزير بهداشت اين نظر غير كارشناسانه رو عنوان كنه در صورتي كه ميدونيم درمان در همه جا تسميه ويك ركن اصلي اون پرستاران عزيز هستند آقاي وزير بهداشت با بودن فردي مثل شما به عنوان وزير بهداشت ودرمان ما چه چشم اندازي خواهد داشت واي بر ما
  • علی ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    22 1
    متاسفم برای وزیر نخبه که از دماغ فیل افتاده
  • محمود ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    24 0
    سنگینی این حرف را چگونه تحمل کنم وقتی مقام اولی که باید از من دفاع کند مرا اینگونه خطاب میکند . واقعا تا به حال میدانستید وزارت غیر از پزشکان شامل نیروهایی به نام پرستار هم میباشد ؟ دکتر طریقت منفرد هم پرستار را در حد بیماربر تنزل داد ان هم جلوی دوربین ها اما شما شاهکار کردید جلوی نمایندگان مردم وافسوس از نمایندگان که شنیدند و ....
  • نسرین ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    26 0
    برای جامعه بهداشت و درمان کشور متأسفم که وزیرش تا این اندازه بی کفایت است
  • مجید ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    23 0
    متاسفم برای جامعه پزشکی که یه همچین وزیری دارن روحانی مچکریم!!!!
  • مینو ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    31 0
    من به عنوان پرستار که 8سال در بالین فعالیت کرده ام در بسیاری از لحظات سخت بدون حضور پزشک و در شرایط اورژانس تصمیم بزرگی جهت حفظ حیات و امنیت یک بیمار گرفته ام به نوبه خود نسبت به این دیدگاه سخیف و بی ارزش نسبت به پرستار اعتراض خودم رو اعلام می کنم و خواستا عذرخواهی سریع و رسمی وزیر پزشکان از جامعه بزرگ پرستاری هستم
  • یلدا ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    28 2
    حداقل ما آمپول زدن بلدیم . پزشکان که برای خوابیدن تو پاویون پول میگیرن. مهرشون هم دست منشی بخشهاست. پرستار درخواست مینویسه و اجرا میکنه. .منشی مهر میزنه. .پزشک پول میگیره
  • منصوره ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    26 0
    واقعا متاسفم دکتر هاشمی این میز به کسی وفا نکرده دور نیست که شما هم محتاج خدمات پرستاری باشین آیا واقعا میتونید به چشمان پرستاران بنگرید ؟!متاسفم که شخصیت نخبه شما در همین حد است...
  • سعید ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    27 1
    واقعن متاسفم برای کسانی که تعداد زیادیشون با سهمیه و تعداد زیادیشون هم با خرید سوالات کنکور پزشک میشن و خودشونو خداوندگار روی زمین میدونن برای مردمی متاسفم که دسترنج عمرانه شون رو برای چند دقیقه تا چند ساعت کار کسی میدن که با آزموش و خطا بر روی همین مردم آموزش دیده متاسفم برای خودم که هنوز با معذور یت چیزی به نام وجدان عامل ارتزاق این جماعت ام
  • علی ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
    25 0
    جناب وزیر اگر نگاهتان به جامعه پرستاری اینگونه است... وااسفا ...
  • مهدی بسطامی ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    29 0
    نوع بیان آقای وزیر ریشه در واقعیتی تلخ داره که اون دید ارباب رعیتی پزشکان نسبت به غیرپزشکی در این وزارتخانه هستش که قطعا این مسئله کاملا در منافات با آرمانهای انقلاب و منویات مقام عظمای ولایت هستش پس عاجزانه از وزیر میخوام من بعد دیگه ادعای پایبندی به این آرمانهای مقدس رو نداشته باشه و بدونه که دل یکی از زحمت کش ترین اقشار این جامعه رو بدجوری با صحبتهاش به درد آورده امیدوارم هیچ وقت اینچنین دل شکستگی رو تجربه نکنه
  • رزگار حسن زاده ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    49 0
    ﺑﯿﺎﻧﯿﻪ ﯼ ﮐﺎﺩﺭ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﻏﯿﺮ ﭘﺰﺷﮏ ﺑﺎ ﺳﻼﻡ ﺟﻨﺎﺏ ﺁﻗﺎﯼ ﺩﮐﺘﺮ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﻭﺯﯾﺮ ﭘﺰﺷﮑﺎﻥ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺭﺍﻩ ﺭﻭﺷﻦ ﻭ ﺗﮑﻠﯿﻒ ﺭﻭﺷﻦ ﺑﺎﺷﺪ .. ﺑﺪﯾﻦ ﺟﻬﺖ ﺑﺪﻭﻥ ﻣﻘﺪﻣﻪ ﺁﻣﭙﻮﻝ ﺯﺩﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺷﻤﺎ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﻣﯿﮑﻨﯿﻢ ... ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﮔﻮﺵ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺠﻠﺲ ﻧﯿﺰ ﺑﺮﺳﺪ .. ﺟﻨﺎﺏ ﺁﻗﺎﯼ ﻭﺯﯾﺮ ﺁﯾﺎ ﺗﺎﮐﻨﻮﻥ ﺷﺪﻩ ﺟﺎﯼ ﯾﮏ ﺗﮑﻨﺴﯿﻦ ﺍﻭﺭﮊﺍﻧﺲ ﺩﺭ ﺻﺤﻨﻪ ﺍﯼ ﺑﺎ 20 ﺯﺧﻤﯽ 15 ﮐﺸﺘﻪ ﺣﺎﺿﺮ ﺷﻮﯼ .. ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﻓﻤﻮﺭ ﺷﮑﺴﺘﻪ، ﺩﺳﺖ ﻗﻄﻊ ﺷﺪﻩ، ﻫﻤﻮﺗﻮﺭﺍﮐﺲ، ﺁﺳﯿﺐ ﻧﺨﺎﻋﯽ ﻭ ...... ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﮐﻨﯽ ... ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﯽ ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﺁﻣﭙﻮﻝ ﺯﺩﻥ ﺍﯾﻦ ﺻﺤﻨﻪ ﺭﺍ ﺟﻤﻊ ﮐﻨﯽ ﺗﺎ ﻭﺯﯾﺮﯼ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﯿﺮﻭﻫﺎﯾﺶ ﺑﺒﺎﻟﺪ ﻭ ﺭﺗﺒﻪ ﺑﮕﯿﺮﺩ .. ﯾﺎ ﻧﻪ ﺟﻨﺎﺏ ﺁﻗﺎﯼ ﻭﺯﯾﺮ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺑﺨﺶ ﺍﻭﺭﮊﺍﻧﺲ ﺑﺎ ﺻﺤﻨﻪ ﺿﺮﺏ ﻭ ﺟﺮﺡ ﻭ ﻧﺎﺳﺰﺍ ﻭ ﻓﺤﺶ ﻭ ... ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﺷﻮﯼ ﻭ ﺑﺒﯿﻨﯽ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﻥ ﺍﺯ ﺳﺮﺍﭘﺎﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺟﺎﺭﯾﺴﺖ، ﺑﯿﻤﺎﺭ ﺩﺭ ﺑﺪﺗﺮﯾﻦ ﺣﺎﻟﺖ ﺭﻭﺍﻧﯽ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺳﺮ ﻣﯿﺒﺮﺩ ... ﺁﯾﺎ ﺟﻨﺎﺑﺘﺎﻥ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﺪ ﺁﻣﭙﻮﻝ ﺯﻧﯽ ﺭﺍ ﺑﻔﺮﺳﺘﺪ ﮐﻪ ﻫﻢ ﻣﯽ ﺑﺎﯾﺴﺖ ﻭﻇﺎﯾﻒ ﭘﺮﺳﺘﺎﺭ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺧﻮﻧﺮﯾﺰﯼ .. ﭘﺮﺳﺘﺎﺭ ﺭﻭﺍﻥ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﮔﺮ ... ﭘﺮﺳﺘﺎﺭ .... ﺭﺍ ﺑﺎﻫﻢ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ ... ﺍﮔﺮ ﺩﺍﺭﯼ ﺑﻪ ﻏﯿﺮ ﯾﮏ ﭘﺮﺳﺘﺎﺭ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﮐﻪ ﺑﺘﻮﺍﻧﺪ ﺍﯾﻨﮑﺎﺭﻫﺎﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﻫﺪ .. ﺑﻔﺮﺳﺖ ﺟﻨﺎﺏ ﻭﺯﯾﺮ ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯽ ﯾﮏ ﺭﺍﺩﯾﻮﻟﻮﺯﯾﺴﺖ ﻟﯿﺴﺎﻧﺴﯿﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺯ ﭼﻘﺪﺭ ﺩﺭﯾﺎﻓﺘﯽ ﺩﺍﺭﺩ ... ﺍﺑﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯽ ﭘﺰﺷﮑﺎﻥ ﺷﻤﺎ ﻓﻘﻂ ﺣﻀﻮﺭ ﻣﺠﺎﺯﯼ ﺩﺭ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﻫﺎ ﻭ ... ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﮐﺎﺭ ﺍﺻﻠﯽ ﺭﺍ ﻓﻘﻂ ﻭ ﻓﻘﻂ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﺭﺍﺩﯾﻮﻟﻮﮊﯼ ﻭ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﺁﺯﻣﺎﯾﺸﮕﺎﻩ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻣﯿﺪﻫﺪ .. ﺟﻨﺎﺏ ﺁﻗﺎﯼ ﻭﺯﯾﺮ ﺁﯾﺎ ﻣﯿﺪﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﺍﺗﺎﻕ ﻋﻤﻞ ﯾﻪ ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﻫﻮﺷﺒﺮﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﯿﻬﻮﺵ ﻭ ﺑﻬﻮﺵ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﭘﻮﻝ ﺍﯾﻦ ﻋﻤﻞ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﭘﺰﺷﮏ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﯿﮕﺮﺩﺩ .. ﺟﻨﺎﺏ ﺁﻗﺎﯼ ﻭﺯﯾﺮ ﻧﻤﯿﺘﻮﺍﻧﯿﺪ ﻭ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺩﺭﺑﯿﻦ ﮐﺎﺩﺭ ﻏﯿﺮ ﭘﺰﺷﮏ ﺗﻔﺮﻗﻪ ﺑﯿﺎﻧﺪﺍﺯﯾﺪ .. ﺟﻨﺎﺏ ﺁﻗﺎﯼ ﻫﺎﺷﻤﯽ ﻭﺯﯾﺮ ﺣﺎﻝ ﺍﻣﯿﺪﻭﺍﺭﯾﻢ ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ ﺁﻣﭙﻮﻝ ﺯﺩﻥ ﮐﺪﺍﻣﯿﮏ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﻫﺎ ﺑﻮﺩ ... ﺍﮔﺮ ﻣﯿﺘﻮﺍﻧﯿﺪ ﺑﯿﺎﯾﯿﺪ ﺑﺰﻧﯿﺪ ... ﮐﻪ ﻣﯿﺪﺍﻧﯿﻢ ﺷﻤﺎ ﺟﺰ ﺯﺩﻥ ﯾﮏ ﺁﻣﭙﻮﻝ ﺑﺮ ﺩﻝ ﭘﺮ ﺧﻮﻥ ﮐﺎﺩﺭ ﻏﯿﺮ ﭘﺰﺷﮏ ﺩﺭ ﺩﺳﺖ ﻧﺪﺍﺭﯾﺪ ... ﻣﺎ ﻫﻤﻪ ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﯼ ﺭﺿﺎﯼ ﺧﺪﺍ ﻭ ﻣﺮﺩﻡ ﺩﺭ ﺗﻼﺷﯿﻢ .. ﻭﺍﻻ ﺍﮔﺮ ﺣﻘﻮﻕ ﮐﺎﺩﺭ ﭘﺰﺷﮏ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻧﺎﺣﻖ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻧﻤﯽ ﮐﺮﺩﯾﺪ .... ﻓﺮﯾﺎﺩﯼ ﻧﻤﯿﺰﺩﯾﻢ .. ﺣﺎﻝ ﺍﯼ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺠﻠﺲ ﺷﻤﺎ ﻣﯽ ﺑﺎﯾﺴﺖ ﻭﺯﯾﺮ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ ﺭﺍ ﺍﺳﺘﯿﻀﺎﺡ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ ﭼﺮﺍ ﮐﻪ ﭘﻮﻝ ﺣﺎﺻﻞ ﺍﺯ ﺣﺬﻑ ﯾﺎﺭﺍﻧﻪ ﺑﮕﯿﺮﻫﺎ ﺩﺭ ﺟﯿﺐ ﭘﺰﺷﮑﺎﻥ ﺟﺎ ﺧﺸﮏ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ..
  • پرستار ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    32 0
    واقعابرای اقای وزیرمتاسفم که انقدخوشگل اونروی نهفته خودشونشون داد!شمابرواول یادبگیرلحن بیان داشته باشی وبایه جامعه بزرگ پرستاری اینطوربرخوردنکنی که اگه ماهانباشیم کارشمالنگه آقا....!
  • نگین ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    33 0
    ازینکه بهترین روزهای عمرمو توی بیمارستان صرف کردم پشیمونم. نه آینده ای دارم و نه انگیزه ای برای کار. ای کاش از ابتدا توی دفترچه تعیین رشته مینوشتن لیسانس آمپول زنی تا شرح وظیفه مشخص باشه نه اینکه همگی به خاطر کار طاقت فرسا توی سن جوانی از دیسک گردن و کمر گرفته تا سی تی اس بنالیم و حتی پول چند میلیونی درمان خودمان رو هم نداشته باشیم
  • پرستار دل سوخته ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    33 1
    ای داد از وزیری که احترام به هم نوع رو زیر پا گداشت ای داد از وزیری که با اعمال و گفتارش کاری کرده هر روز که میگذره انگیزه شغلی خود رو بیشتر از قبل از دست بدم ای داد از وزیری که انسانیت رو زیر پا گذاشت و زحمتکش ترین قشر درمان توهین کرد ای داد از وزیری که دل من جوان رو خون آلود کرد ای داد از بی عدالتی ای داد از ظلم ای داد از تبعیض ای داد..... ای داد..... ... ... ... .
  • کادر درمانی ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    12 37
    پرستاران محترم شما آبروی خودتان را می برید واسه آمپول زدن به مریضی که کار شما را یک بیسواد خیابانی معتاد نیز انجام می دهد میخواهد تعرفه گذاری بکنید که چی اما کار کدام پزشک متخصص را هر کسی می تواند انجام بدهد.بروید برای خودتان آبرو داری بکنید.
    • حامد ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
      32 0
      شما انقد بد صحبت کردید که حتی نتوانستید خودتان را معرفی کنید. اگر کار ما پرستاران را معتادان تزریقی در کوچه خیابانها انجام می دهند درست نیست و این حاکی از تجربه شخصی خود شماست و فکر می کنید همه مثل شما بسیار حرفه ای عمل می کنند.
    • علی ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
      11 0
      ساده لوحانه ترین حرفی بود ک تاحالا شنیده بودم.واقعا طرز فکر مردم درباره پرستاری اینه؟؟؟؟؟خدا به حق امام رضا از همه کسایی که باعث به وجود آمدن این طرز فکر شدند نگذره.
    • ندا ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
      6 0
      واقعا برای این مملکت که همچین وزیری رو تو مجلس راه داده متاسفم
  • پرستار ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    33 0
    متاسفانه در ایران پرستاری به جایگاه واقعی خود نرسید .. که مهترین عامل نگاه غلط و دریافت ناچیز نسبت به پزشکان نگاه قرون وسطایی سیستم بهداشت و درمان کشور که سیستم پزشک سالار است میباشد .. نگاه به درمان کشور نگاه تیمی نیست .. نگاه به شخص است که آن شخص پزشک است ، ما کار میکنیم تا پزشک در آمد خوب و زندگی مرفه داشته باشد
  • جمشیدی ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    29 0
    واقعا جای تاسف داره....آقای وزیر کافیه فقط یک روز پرستارایی که شما میگی آمپول زن هستن فقط آمپول بزنن.میدونی چی میشه؟؟؟ هرچند شما و همه همکاراتون میدونیین که بیمارستان رو دست پرستار میچرخه و اگه پرستار نباشه واویلاست ولی اینطور ب خودتون اجازه میدین بی احترامی کنید. ادب مرد به ز دولت اوووست...
  • فاطمه ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    34 1
    برای جامعه ی پزشکی که درصدر آن ها وزیر بهداشت هست کمال تاسف را دارم. روزی میرسد که زیر دست ما می خوابند و ان وقت ما شاهد جواب خدا به ظلم انها خواهیم بود
  • ﻋﺮﻓﺎﻥ ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    35 1
    ﻭاﻗﻌﺎ ﺟﺎﻱ ﺗﺎﺳﻒ ﺩاﺭﻩ ﻫﻤﭽﻴﻦ ﻓﺮﺩﻱ ﺗﻮ ﺟﺎﻳﮕﺎﻫﻲ ﻗﺮاﺭ ﺑﮕﻴﺮﻩ ﻛﻪ ﻧﺪﻭﻧﻪ ﺯﺣﻤﺖ اﺻﻠﻲ ﻛﺎﺭ ﺑﺮ ﺩﻭﺵ ﭘﺮﺳﺘﺎﺭاﻥ ﻣﻲ ﺑﺎﺷﺪ اﻳﺸﺎﻥ ﺣﺘﻲ اﻧﻘﺪ ﺟﺴﻮر و ﺧﻮﺩﺧﻮاﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﻫﻴﭽﮕﻮﻧﻪ اﻃﻼعﻲ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻫﻴﭽﻜﺪﻭﻡ اﺯ ﺑﺪﻧﻪ ﻗﺸﺮ ﭘﻴﺮاﭘﺰﺷﻜﻲ ﻧﺪاﺭﻩ..و ﺑﺎﺯﻡ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﻗﺸﺮ ﭘﻴﺮاﭘﺰﺷﻚ ﺭﻭ ﺯﻳﺮ ﺩﺳﺖ و ﺧﺪﻣﻪ ﺧﻮﺩﺷﻮﻥ ﻣﻴﺒﻴﻨﻦ
  • بي نام ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    24 1
    از يه نخبه زياد هم بعيد نيست اونوقت كه در صدر سازمان ها و نهاد ها نخبه ها هستند اين چنين بياناتي زياد هم بعيد نبوده اينجا بايد نمايندگان مجلس كه نمادي از فهم و شعور ملت هستند واكنش نشان دهند و در مقابل بيانات نخبه اي مثل ايشون نظرات ملت رو بهشون برسونن
  • بهاره ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    31 1
    آقای وزير کمی بيشتر تاامل کنيد،اگر ما نبوديم شمايی هم وجود نداشتيد
  • الف ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    35 0
    این صحبت ها و تحقیرها از طرف وزیر نشون میده که پرستاران راه درستی برای گرفتن حق شون انتخاب کرده اند و ایشان چون جواب منطقی نداره سعی میکنه با توهین پرستاران را دلسرد کند. در حالیکه همه پزشکان می دانند بدون یک پرستار و تنها با نسخه پزشک بیمار بهبود نمی یابد.
  • مرجان ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    19 1
    واقعا برای این نابغه بی اخلاق و با این حد درک از رشته مقدس و حرفه ای پرستاری و این ادبیات ضعیف متاسفم...که تمام خدمات پرستاری را با این حرفشان کوچک شمردند که قطعا حدفشان صرفا تحقیر بود...و از شدت عصبانیت در برابر موضوعی است که خود قادر به تحمل ان نیست که حامعه پرستاری بیدار شده و اعتراض نیکند نمی فهمم موضوعی که اینقدر واضح هست راینطور پیچیده میکنند.فقط کافی استهزینه های خ مات پرستاری مه ما انجام میدهیم را بهخودمان پرداخت کنید نه پزشکان.مثال: گرفتن و تفسیر نوار قلب برای بیمار دو تا تعرفه دارد ولی هر دو متعلق به پزشک هست حرف ما این است تعرفته گرفتن نوار قلب را به پرستار بدهید و تعرفه تفسیر نوار قلب رابه پزشک‌این خیلی پیچیده هست یا نیاز به بودجه ای عجیب و غریب دارد؟؟؟؟؟؟؟
  • محمد ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    21 1
    یک مرور تو اینترنت کردم دیدم وزیران بهداشت و درمان امریکا در دوره آقای اوباما ( یعنی همون کشور مهد عقب افتادگی و پس رفت علمی در بهداشت و درمان ) دو نفر خانم هستند که نه تنها مدرک دکتری ندارند بلکه پزشک هم نیستند ! نفر قبلی Kathleen Sebelius فوق لیسانیس مدیریت عمومی و نفر فعلی هم که خانم Sylvia Mathews Burwell لیسانس علوم سیاسی و فوق لیسانس فلسفه ! فهمیدم که جقدر طفلکی ها عقب افتاده هستند . عقلشون نمیرسه که وزیر بهداشت باید دکتر باشه ، پزشک باشه، متخصص باشه ، تازه اگه فوق تخصص چشم باشه که چه بهتر، اصلا ادم وقتی دکتر میشه و تخصص پزشکی هم میگیره ژن مدیریتش هم از حالت خفته بیدار میشه و خود بخودجهش پیدا میکنه و مدیر و صاحب نظر میشه ! اصلا عقل کل میشه .! بعد میتونه تو مجلس هم چشماشو باز نگه داره ، زل بزنه تو چشمای مجلسی ها و معاونش هر جه دلش میخواد بگه. ! همینطور که داشتم تو اینترنت می خوندم یادم افتاد که ای دل غافل ، آقای اوباما هم که دکتری نداره . تازه فهمیدم که خیلی کشور بیچاره ای هستند !
  • زینب ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
    15 1
    جای تاسف داره که وزیر مثلا محترم بهداشت یه کشور سطح فکرش آنقدر پایینه که اینطور درباره پرستاری صحبت میکنه.
  • محمدی ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    18 2
    من از روییدن خار بروی دیوار فهمیدم که ناکس کس نمیگردد بدین بالانشستنها بالاخره اقای وزیر نتونس خودشو نگهداره و دشمنی خودشو با پرستارا اشکار کرد توهین کردی ولی یادت باشه اقای وزیر شما اگه نبودی نهایت مریض کور میشد ولی اگه ما پرستارا نبودیم مریض فوت میکرد....
  • م.ح ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    10 1
    سلام.من یک پرستارم دربیمارستانی در سبزوار...جایی که صدای هیچ کس درهیچ زمانی درنمیاد...تاپیش از درفشانیهای جناب وزیر خفقان روتحمل میکردم..ندادن کارانه بهحق روتحمل میکردم..کم بودن حقوق براساس میزان زحمت رو تحمل میکردم..اما باشنیدن صحبتهایه این مردبزرگ!!!درکم کور شده..تاحالانمیدونستم توجامعه داریم هنوزهمچین آدمهایی...دروغایه ایشون قابل تحمل بود تاالان اما این اهانت ها نه دیگه..ودرآخر ادب مرد به ز دولت اوست....
  • e.m.ch ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
    21 0
    واقعامتاسفم برااقای وزیر.آبروی دولت رابردی.یادت باشه هروقت ارست قلبی کردی این پرستاره که بایدنجاتت بده نه پزشکی که هیچ کاری اون لحظه ازش برنمیاد.واقعامتاسفم برا سخنان شما آقای وزیر.باید دهانت روآب بکشی بعد اسم پرستارو که مقدس هستوبه زبون بیاری نه اینکه توهین کنی.چوب خداصدانداره
  • Farid ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    13 0
    واقعا این اقای وزیر با این افکاری که داره اخرش امریکاییها میان میبرندش.. میگن این بابا چی میدونه که بقیه دنیا هنوز نفهمیدن... اخه اقای وزیر شما با کدام تحقیقت متوجه شدی فقط امپول زن هستن پرستارها.. اگر پرستارها نباشن شب تا صبح بیمار را ترو خشک نکنن که شما نمیای با کت و شلوار یه مهر بزنی .کارش را اون بیچاره ها می کنن پولش را شما به جیب میزنی... حقا که طرز فکرت جهان سومی هست نه بیشتر... تو کشورهای پیشرفته اگر یه با هوش و توانمند باشه ازش مدیر میسازن اما تو ایران ....
  • پرستار ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    16 2
    نمونه ای ازشرح وظایف پرستاران جهت آگاهی ملت باسوادوالبته تحصیلکرده ایران: انجام آزمایش وتفسیر آن واطلاع به پزشکی که هیچوقت نیست،گرفتن نوارقلب وتفسیرواطلاع آن،کنترل فشارخون نبض،دمای بدن،چک وضعیت عمومی بیمارتنفس ومشکلات آن وآشنایی باکلیه بیماریها وعلائم آن واصلاع به پزشکی که نیست!،انجام پانسمان،انجام بخیه،دارودادن به انواع واقسام روشهای تزریقی خوراکی عضلانی ،پیگیری وهمانگی کلیه امورمربوط به نوبت گیری،اطلاع رسانی وضعیت بیمار،اعزام،سونوگرافی ،سی تی واتاق عمل وصدهاکاردیگر،تهیه ودرخواست کلیه لوازم مصرفی بیمار دربخش یااتاق عمل،کمک به جراح درحین جراحی،دادن درخواست دارویی روزانه بیماران ودریافت داروها،پرکردن دهها فرم تغذیه،سی تی ،سونو،فرم مخدر،ارزیابی اولیه وثانویه ووووو،انجام دیالیز بیماران،گذاشتن سوند اداری،گذاشتن لوله بینی به معده ،ساکشن،پانسمان سوختگیها،ثبت کامپیوتری آزمایشات داروها ووووو،آموزش به بیمار،کنترل میزان برونده ادراری وچک کلیه ها،چک کلیه وسایل ولوله های متصل به بیمار وثبت خروجی های ان واطلاع،کمک به پزشک درهرکاری که انجام میدهد،کارباانواع دستگاههای بیمارستان شامل دیالیز،ونتیلاتور،مانیتورینگ قلبی بیمار،میکرودراپ،پمپ سرنگ ووووو،نظارت برکترسایرپرسنل بخش اعم ازبیماربر،کمک بهیار،خدمه وبهیار،مدیریت بخش درعصروشب که هیچ مسولی نیست،وازهمه مهمتر احیاقلبی بیماری که ایست قلبی کرده ،انجام کلیه کارهای مربوطه دراورژانس 115وجاده ای ونجات بیماران،تزریق فراورده های خونی وپرکردن فرم های مربوطه ،انجام کارهای منشی!ودهها کار تخصصی دیگرکه خارج ازسوادتخصصی مردم میباشد. وحقوق کمترازهمه دربیمارستان .
  • محسن ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    16 0
    به کابینه دولت تدبیر و امید رای دادیم تا دیگر شاهد شنیدن سخنانی سخیف از مسئولان نباشیم؛ جناب آقای دکتر روحانی من به شما رای ندادم که شاهد چنین توهین‌هایی باشم آن هم از شخص شماره یک وزارت بهداشت جامعه‌ی پرستاری خواستار پیگیری این مسئله از طرف شخص رئیس‌جمهوری است...
  • جواد ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
    7 0
    اقای وزیر صبر داشته باش!!اون روزت هم خواهیم دید!!!
  • فیروزه ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    4 0
    آقای وزیرتندنروماپرستارهاهستیم که بیمارستان رومیچرخونیم اونم باکمترین حقوق نسبت به سایرین