طوفان شن، سیل و آبگرفتگی در ٤ استان كشور، نیروهای امدادی را به محل‌های حادثه كشاند. در این حادثه‌ها، طوفان شن استان سیستان و بلوچستان را در برگرفت و استان هرمزگان و آذربایجان غربی و شرقی هم دچار سیل شدند.

سلامت نیوز: طوفان شن، سیل و آبگرفتگی در ٤ استان كشور، نیروهای امدادی را به محل‌های حادثه كشاند. در این حادثه‌ها، طوفان شن استان سیستان و بلوچستان را در برگرفت و استان هرمزگان و آذربایجان غربی و شرقی هم دچار سیل شدند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند، از شنبه‌شب گذشته طوفان شن در سیستان و بلوچستان باعث بروز خساراتی در این استان شد كه به فاصله چند ساعت بعد امدادرسانان هلال‌احمر در حالی كه برای امدادرسانی به سیستان و بلوچستان آماده بودند، وقوع سیل و آبگرفتگی در ارومیه و تبریز و همچنین هرمزگان نیز نیروهای هلال‌احمر را به آن محل‌ها كشاند. در این حادثه‌ها نیروهای امدادی هركدام به محل‌ها اعزام شدند و عملیات‌های خود را آغاز كردند.


حسین درویشی سرپرست معاونت عملیات امداد و نجات در ابتدا با اشاره به عملیات سیل و آبگرفتگی آذربایجان‌غربی و امدادرسانی‌های صورت گرفته در این زمینه گفت: شهرستان ارومیه و همچنین ٥ روستا دچار سیل و آبگرفتگی شدند كه در این رابطه به ٣٦ نفر امدادرسانی شد. ٢ نفر نیز در این حادثه مصدوم و به صورت سرپایی درمان شدند. همچنین ٥ نفر اسکان یافتند و تخلیه آب از ٢ واحد مسکونی صورت گرفت. درویشی ضمن اشاره به اعزام ٤ تیم عملیاتی در قالب ٢٥ نفر به محل بروز حادثه، ادامه داد: ٢ دستگاه چادر، ٨ تخته پتو و ٤ تخته موکت نیز میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.


ورود آب به خانه‌ها
این در حالی است كه مردم آذربایجان‌شرقی به‌ویژه مردم تبریز تابستان امسال هوای گرم ٤٠ درجه برای چندین روز را تجربه کردند اما از اول شهریور با نفوذ جریانات مرطوب خزری هوا ابری و بارانی شد و شامگاه روز شنبه ابری سیاه همراه با رعد و برق شدید و باران سیل‌آسا بار دیگر تبریز را فراگرفت. این بارش‌ها که با رعد و برق شدید و برخی اوقات با تگرگ همراه بود، منجر به آبگرفتگی معابر در برخی مناطق شهر تبریز و ورود آب به مغازه‌ها و خانه‌ها شد.
در حال حاضر دمای هوای تبریز ١٤ درجه بالای صفر است و هنوز از خسارات احتمالی این بارش‌ها خبری گزارش نشده است. همچنین از آنجایی‌كه این روزها آذربایجان‌شرقی به‌ویژه تبریز میزبان میهمانانی از سایر نقاط کشور است، اکثر هتل‌ها و مسافرخانه‌ها پر بوده و بیشتر میهمانان به چادرزدن در پارک‌ها روی آورده كه کاهش محسوس دما و بارش باران آنها را غافلگیر کرده است.


ادامه فعالیت شدید سامانه بارشی در روزهای آینده
در ادامه محمد اشجعی مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی، گفت:  فعالیت این سامانه در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.


وی با اشاره به بارندگی روز گذشته در تمام نقاط استان، گفت:  بیشترین بارش در شهرستان تبریز به میزان ١٣,٨ میلیمتر ثبت شده است. همچنین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان‌دهنده شرایط ناپایدار جوی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در استان است. نفود فعالیت سامانه بارشی از ساعات بعدازظهر و شب موجب ابرناکی، وزش باد كه گاهی نسبتا شدید است، رگبار باران و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در نواحی مستعد خواهد شد. به نظر می‌رسد شدت فعالیت سامانه بارشی روز دوشنبه در نواحی جنوبی استان و روز سه‌شنبه در نواحی شرقی و شمال شرقی (ارسباران) بیشتر خواهد بود.
مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی ادامه داد:  در ٢٤ ساعت گذشته مراغه، میانه، عجب‌شیر، بناب، ملکان و بندرشرفخانه گرم‌ترین و هریس و بستان‌آباد خنک‌ترین شهرهای استان بودند.


وی با بیان این‌که دمای تبریز در ٢٤ ساعت گذشته حداکثر ٢٧ و حداقل ١٣ درجه سانتیگراد بالای صفر بوده، گفت: دمای فعلی تبریز ٢٢ درجه سانتیگراد بالای صفر است که نسبت به روز شنبه تغییر نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha