دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۹
کد خبر: 16025

دکتر قالیباف شهردار تهران :گلکاری و کاشت گل و گیاه در تهران نه تنها مصداق اسراف نیست بلکه عین ضرورت بوده و از نظر من درست مصرف کردن همین کاشت گل و گیاه است.

گلکاری تهران ضرورت است نه اسراف

دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه گل و گیاه که صبح دوشنبه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی شهرداری تهران برگزار شد در انتقاد به برخی مسئولان درباره کاشت گل و گیاه در تهران با بیان این مطلب افزود: برخی از مسئولان بارها جلوی من را گرفته اند که چرا این قدر گل می کارید و اصلا این گلهایی که زود پژمرده می شود جز اسراف چیزی نیست. من چون این حرفها را منطقی نمی دانم اصلا به آنها توجه نمی کنم.

وی ادامه داد: چه ایرادی دارد که وقتی مردم در ترافیک بزرگراهها و خیابانهای تهران با اعصابی متشنج ایستاده اند در محیط اطراف خود گل و گیاه ببینند و کمی روح و روان آنها آرام شود.

به گزارش مهر ، شهردار تهران در ادامه به اقلیم شمال شهر تهران اشاره کرد و گفت: اینگونه نیست که شهرداری تهران فقط فضای شمال شهر را گل کاری کند. بلکه ما سعی داریم در جنوب شهر نیز به مانند شمال شهر این کارها را انجام دهیم همانگونه که اگر امروز شما به پارکهای جنوب شهر و مناطق 20، 19، 18 و ... بروید می بینید که پارکهای این مناطق همانند پارکهای شمال شهر است.

قالیباف به اقتصادی بودن صنعت گل و گیاه اشاره کرد و افزود: فرصتها و تهدیدهای زیادی در بخش گل و گیاه وجود دارد که این فرصتها می تواند اقتصاد ما را متحول کند. اما ما علی رغم نزدیکی خود به بازارهای هدف گل و گیاه نمی توانیم سهم زیادی از این بازارها را از آن خود کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه تولید گل در کشور ما پایین تر از کشورهای دیگر است اگر تهدیداتی که مانع از رشد ما در این عرصه شده است از میان ببریم می توانیم به قدرت بزرگی در عرصه گل و گیاه تبدیل شویم.

شهردار تهران هدف از برگزاری نمایشگاه بین المللی گل و گیاه را تبدیل چالشهای این صنعت به فرصت بیان کرد و گفت: نمایشگاه گل و گیاه باید هم به حل مشکلات شهری و مدیریت شهری در فضای سبز کمک کند و هم اینکه توجه به اقتصاد در عرصه تولید گل و گیاه داشته باشد چرا که صنعت گل و گیاه می تواند اشتغالزا بوده و تولید ثروت کند.

قالیباف افزود: من در نمایشگاه سال آینده طی نشستی این دو مقوله را پیگیری می کنم که تا چه حد شهرداری تهران در این دو عرصه پیشرفت داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha