تغذیه بیماران مبتلا به نارسایی قلبی باید حاوی میوه‌ها، خوراکی‌های کم‌نمک و پروتئینی باشد. همچنین این دسته از بیماران باید از مصرف دخانیات و الکل به‌شدت اجتناب کنند.

سلامت نیوز:تغذیه بیماران مبتلا به نارسایی قلبی باید حاوی میوه‌ها، خوراکی‌های کم‌نمک و پروتئینی باشد. همچنین این دسته از بیماران باید از مصرف دخانیات و الکل به‌شدت اجتناب کنند. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ،محمد اسماعیل قیداری گفت: علائم بیماری نارسایی قلبی شامل خستگی مفرط و کاهش فعالیت بدنی، ورم ساق پا و ایجاد تنگی نفس است؛ که این تنگی نفس مخصوصاً در مواقعی که فرد در حالت کاملاً صاف می‌خوابد یا در زمان بیدار شدن از خواب بیشتر اتفاق می‌افتد.
این متخصص قلب در تعریف نارسایی قلبی این‌چنین گفت: نارسایی قلب زمانی رخ می‌دهد که قلب وظیفه خود را در پمپاژ کردن خون به سایر اعضای بدن به‌درستی انجام نمی‌دهد و در تأمین نیازهای بدن دچار اختلال می‌شود.


وی افزود: از آنجایی‌که نارسایی قلبی گاهی باکم خونی، تیروئید و بیماری‌های ریوی اشتباه گرفته می‌شود؛ پزشک ابتدا با گرفتن شرح‌حال بیمار و سپس به‌وسیله معاینه و گرفتن نوار قلب، اکو و عکس از قفسه سینه، نسبت به تشخیص اقدام می‌کند.
وی در مورد علل ایجاد این بیماری گفت: مواردی همچون فشار خون بالا، قند کنترل نشده، گرفتگی رگ قلب و بیماری ویروسی عضله قلب، علل مادرزادی و عوامل شناخته‌نشده دیگر در ایجاد آن نقش دارند.


قیداری افزود: انجام کارهایی مانند قطع کردن دارو، مصرف زیاد نمک و انجام فعالیت زیاد و غیرمعمول، خطر این بیماری را به‌مراتب افزایش می‌دهد.
وی یادآور شد: افرادی که به نارسایی قلبی مبتلا هستند نمی‌تواند مانند اطرافیان خود فعالیت داشته باشد. بیمار باید حتماً با توجه به وضعیت جسمانی و سن خود فعالیت بدنی‌اش را تنظیم کند.


خطر بروز این بیماری در بین زنان و مردان یکسان و در همه سنین وجود دارد اما با افزایش سن این احتمال نیز افزایش می‌یابد.
وی ادامه داد: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری لازم است افراد در معرض ابتلا فشار خون و قند خود را به‌صورت دائم کنترل کند.
این متخصص قلب درباره برنامه غذایی این افراد چنین گفت: تغذیه بیماران مبتلابه نارسایی قلبی باید حاوی میوه‌ها، خوراکی‌های کم‌نمک و پروتئینی باشد. همچنین باید از مصرف دخانیات و الکل که در تشدید این بیماری نقش زیادی دارند به‌شدت اجتناب کنند.


وی در پایان گفت: فرد مبتلابه نارسایی قلبی نسبت به افراد عادی زودتر از کار افتاده می‌شود و نیاز به استفاده بیشتر از مرخصی کاری را پیدا می‌کند و در فعالیت‌های جنسی و عاطفی خود نیز دچار مشکلات زیادی می‌شود که نیاز است نگاه متفاوتی به این افراد برای درک بیشتر مشکلات آن‌ها صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha