چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 160326

مصرف زنجبیل می‌تواند کلسترول خون را کاهش دهد و به صورت قوی به عنوان یک داروی ضد‌اعتیاد به مرفین عمل کند.

فواید شگفت انگیز زنجبیل برای سلامتی

سلامت نیوز: مصرف زنجبیل می‌تواند کلسترول خون را کاهش دهد و به صورت قوی به عنوان یک داروی ضد‌اعتیاد به مرفین عمل کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،نتایج پژوهش محققان چینی نشان داده است که زنجبیل، حرکات روده‌ باریک و به خصوص کولون را کاهش می‌دهد و در درمان سندروم روده تحریک پذیر (IBS) نوع اسهالی می‌تواند مؤثر باشد.
 
در بیمارانی‌ که به آرتروز غیرالتهابی مبتلا بودند، از زنجبیل استفاده شده و درد بیماران و ناتوانی آنها کاهش یافته است.
 
محققان می‌گویند: در زنانی که خونروی دوران عادت‌ ماهانه‌شان زیاد بوده است، زنجبیل مصرف‌ شده و در‌ طی سه‌ دوره قاعدگی، میزان خونروی به‌ مقدار زیادی کاهش یافته است.
 
به گفته آنها، در تعدادی از مبتلایان به دیابت نوع دو، از زنجبیل استفاده شد و قند‌خون به‌ طور محسوسی کاهش داشت.
 
آنها در باره خواص درمانی این گیاه می‌گویند: مصرف زنجبیل می‌تواند کلسترول خون را کاهش دهد و به صورت قوی به عنوان یک داروی ضد‌اعتیاد به مرفین عمل کند.
 
به گفته محققان زنجبیل در درمان آلزایمر نیز به‌ کار رفته و اثرات خوبی گزارش‌ شده است. این گیاه در اسهال و استفراغ‌های ناشی‌ از رتروویروس نیز مصرف‌ شده و نتایج خوبی به‌ دست آمده است.
 
آنها می‌گویند: تحقیقات نشان داده که زنجبیل می‌تواند رشد تومور پروستات را کاهش دهد. همچنین نتایج بررسی‌ها نشان داده است که زنجبیل حرکات روده‌ی باریک و به خصوص کولون را کاهش می‌دهد و در درمان سندروم روده تحریک پذیر (IBS) نوع اسهالی می‌تواند مؤثر باشد ولی افراط در مصرف آن می‌تواند یبوست‌های بسیار شدیدی ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha