بان کی مون : از مردمِ جهان می خواهم در رویارویی با رنج بشر داوطلب شوند

سلامت نیوز: دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی خیریه 5 سپتامبر 2015 برابر با 14 شهریور ماه جاری مردم جهان را فرا خواند تا در رویارویی با درد و رنج بشر داوطلب شوند و خیرخواهانه  اقدام کنند.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام بان کی مون به شرخ زیر است:
 
روز جهانی خیریه مصادف است با سالگرد درگذشت مادر ترزا که در سال 1979 جایزه نوبل را به پاس تلاش هایش برای مبارزه با فقر بدست آورد. وی به محض دریافت این جایزه، مبلغ دریافتی بابت جایزه را به یکی از فقیرترین خانواده ها در هند بخشید.
 
در دورانی که نیاز به کمک انسان دوستانه هیچ گاه بیش از حال حاضر نبوده و در زمانی که بیشترین پناهجویان و آوارگان نسبت به هر دورانی پس از پایان جنگ جهانی دوّم وجود دارد، خیریه ها نقش بسیار حیاتی در برآوردن نیازهای بشری دارند.
 
آنطور که در دستور کار اقدام آدیسا بابا به رسمیت شناخته شد، منابع، دانش و ابتکار سازمان های بشردوستانه و داوطلبانه، شرکای گرانبهایی در اجرای دستور کار 2030 برای توسعه پایدار خواهند بود.
 
کارگزاری های توسعه و بشردوستانه سازمان ملل برای ادامه تلاش های خود در حفظ زندگی و در پاسخ به چالش های تحولات، بلایای طبیعی، درگیری های مسلحانه و دیگر اتفاقات غیرمنتظره به کمک های عموم و همچنین سخاوت دولت ها تکیه می کند.
 
در این روز جهانی، از مردم در سراسر جهان می خواهم در رویارویی با درد و رنج بشر داوطلب شوند و خیرخواهانه  اقدام کنند.
 
ابراز چنین همبستگی به تلاش مشترک ما برای زندگی هماهنگ باهم و ایجاد آینده ای پایدار و همراه با صلح برای همه کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha