عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه برای رسیدن به ارتقای سطح شاخص‌های سلامت راه نرفته زیادی وجود دارد، گفت:اعتبارات وزارت بهداشت در این زمینه کافی نیست چراکه بخش بهداشت و درمان کشور با مشکلات زیادی مواجه است.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه برای رسیدن به ارتقای سطح شاخص‌های سلامت راه نرفته زیادی وجود دارد، گفت:اعتبارات وزارت بهداشت در این زمینه کافی نیست چراکه بخش بهداشت و درمان کشور با مشکلات زیادی مواجه است.

مراد هاشم‌زهی در گفت وگو با خانه ملت، درباره اجرای عدالت اجتماعی در حوزه سلامت بر اساس سند چشم انداز 1404، افزود: واقعیت آن است که در این زمینه هنوز به اهداف مورد نظر دست پیدا نکرده ایم به گونه ای که برای رسیدن به جایگاه نخست در منطقه هنوز فاصله زیادی در پیش داریم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هنوز در مقایسه با کشورهایی مانند ترکیه در زمینه آموزش و پژوهش عقب هستیم که در این زمینه تلاش بیشتری نیاز است تا به جایگاهی که در این سند از سوی مقام معظم رهبری اشاره شده دست پیدا کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در برخی مواقع نیز گام های موثری در حوزه سلامت برداشته شده اما تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: ناگفته نماند که مشکلاتی که سال های اخیر کشور با آن مواجه بود و کمبود اعتبارات و امکانات منجر به آن شد که نتوانیم رشد و ارتقای سطح شاخص‌های سلامت را شاهد باشیم.

وی یادآور شد: اگرچه در یک الی دو سال اخیر اعتبارات نسبتا خوبی به حوزه سلامت اختصاص پیدا کرد اما واقعیت آن است که این اعتبارات کفایت نمی کند چراکه بخش بهداشت و درمان کشور با مشکلات زیادی مواجه است.

هاشم زهی افزود: این اعتبارات شاید تاحدودی بتواند به کاهش سهم پرداختی مردم کمک کند اما بازهم برای رسیدن به ارتقای سطح شاخص‌های سلامت راه نرفته زیادی وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، درباره پیگیری مجلس برای ارایه گزارش مسئولان حوزه سلامت پیرامون اقدامات انجام شده برای تحقق عدالت اجتماعی در حوزه سلامت سند 1404، گفت: اعضای کمیسیون بیشتر به دنبال پیگیری مشکلات درمانی بیماران بوده اما بدون شک این موضوع را نیز پیگیری خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha