شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
کد خبر: 160592

خواب یکی از عوامل مهم تامین سلامت مغز و بدن انسان است اما برخی خواب کافی ندارند.

سلامت نیوز: خواب یکی از عوامل مهم تامین سلامت مغز و بدن انسان است اما برخی خواب کافی ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، "چارلز کزلر" رییس شعبه خواب و نوسان ساعت بیولوژیک بیمارستان "بریگهام" و بیمارستان "زنان" در "بوستون" گفت، خواب در تعطیلات آخر هفته تلاشی برای جبران کمبود خواب در روزهای کاری هفته است.
وی افزود، خواب زیاد در تعطیلات آخر هفته باعث افزایش اختلال در سیکل خواب افراد و ایجاد نوسان که به "نوسان سفرهای هوایی طولانی" شهرت دارد، می شود.
کزلر ادامه داد، بهتر آن است شخص هر از گاهی چند ساعت مشخص و مساوی خواب داشته باشد.  
قیلوله یا خواب نیمروز می تواند تاثیری معجزه وار بر بهبود عملکرد و مزاح انسان داشته باشد و بسیاری آن را تامین کننده لحظه ای برای استراحت می دانند.
بنیاد ملی خواب آمریکا توصیه می کند خواب نیم روز بین 20 تا 30 دقیقه باشد اما در صورتی که فرد در شب 8 تا 9 ساعت از خواب کافی بهره مند باشد، تمایل به خواب نیم روز می تواند نشانه خطرناکی باشد. 
کزلر تصریح کرد، قیلوله روزمره می تواند باعث مشکلاتی در خواب شبانه، توقف تنفس در خواب، افسردگی یا حتی سرطان شود.
یک پژوهش انگلیسی انجام شده از افراد 42 تا 81 ساله حاکیست، اشخاصی که بیش از 8 ساعت در روز می خوابند در یک دوره چهار ساله که پژوهش در آن انجام شد، 46 درصد بیشتر در معرض سکته مغز قرار گرفتند.
همچنین خواب طولانی مستمر می تواند نشانه ابتلا به بیمارهای قلب در مراحل آتی حیات باشد.
خواب طولانی می تواند باعث خطراتی مانند بیماری قلبی، افسردگی، التهاب و حتی سرطان و کم خوابی باعث افزایش وزن، قند خون، افزایش فشار خون، سکته مغزی و سرماخوردگی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha