یک فوق تخصص کلیه با اشاره به اینکه مصرف موادغذایی رستوران‌ها و فست فودها منجر به افزایش وزن می‌شود، یادآور شد: این غذاها دارای مقدار زیادی نمک هستند که این مسئله منجر به افزایش ابتلا به بیماری‌های کلیوی می‌شود و بنابراین توصیه می‌شود از غذاهای سالم، ساده و خانگی استفاده شود.

سلامت نیوز:یک فوق تخصص کلیه با اشاره به اینکه مصرف موادغذایی رستوران‌ها و فست فودها منجر به افزایش وزن می‌شود، یادآور شد: این غذاها دارای مقدار زیادی نمک هستند که این مسئله منجر به افزایش ابتلا به بیماری‌های کلیوی می‌شود و بنابراین توصیه می‌شود از غذاهای سالم، ساده و خانگی استفاده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر سیدمجید موسوی موحد با اشاره به اینکه سه چهارم بدن از آب تشکیل شده است، گفت: کلیه‌ها نقش موثری را در تعادل آب و نمک در بدن دارند و به افراد توصیه می‌شود به علت نقش مصرف آب در حفظ سلامت کلیه‌ها روزانه شش تا هشت لیوان آب مصرف کنند.


این فوق تخصص کلیه با تاکید بر اینکه مصرف سدیم در جوامع پیشرفته افزایش یافته و این مسئله موجب ایجاد بیماری‌های کلیوی در افراد شده است، اظهار کرد: به افراد توصیه می‌شود روزانه میزان آب بیشتری را مصرف کنند و از مصرف بیش از حد نمک خودداری کنند. افراد می‌توانند از غذاهای ساده و سالم‌تری در سبد مصرف هفتگی خود استفاده کنند؛ چراکه میزان مصرف نمک در این غذاها بسیار کنترل شده‌تر از غذاهای آماده است.


موسوی‌موحد با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده هر چه میزان سدیم مصرفی افراد کمتر باشد، میزان ابتلای آن‌ها به بیماری‌های کلیوی نیز کمتر است، خاطرنشان کرد: نحوه برخورد و میزان مصرف بیماران دیالیزی در مصرف مواد غذایی متفاوت است و آن‌ها باید در این صورت به توصیه‌های پزشک خود عمل کنند.
وی با تاکید بر اینکه محدودیتی در مصرف پتاسیم تمام افراد به جز بیماران کلیوی و دیابتی نباید ایجاد شود، بیان کرد: مصرف پتاسیم نقش موثری را در کنترل فشارخون دارد، بنابراین مصرف آن به صورت متعادل برای بدن بسیار مفید است.


این فوق تخصص کلیه در پایان تصریح کرد: مصرف فست فودها و غذای رستوران‌ها منجر به افزایش وزن می‌شود. این غذاها دارای مقدار زیادی نمک هستند که این مسئله می‌تواند منجر به افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های کلیوی شود. بنابراین به افراد توصیه می‌شود از غذاهای سالم، ساده و خانگی استفاده کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha