رییس اداره بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن از تزریق سالانۀ واکسن فلج اطفال به 1.5 میلیون کودک ایرانی خبر داد.

سلامت نیوز:رییس اداره بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن از تزریق سالانۀ واکسن فلج اطفال به 1.5 میلیون کودک ایرانی خبر داد.


به گزارش سلامت  نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محسن زهرایی دراین خصوص گفت: سالانه یک میلیون وپانصدهزار کودک در ایران متولد می‌شوند که در سن چهار ماهگی در کنار سایر واکسن‌ها، واکسن تزریقی فلج اطفال نیز دریافت می‌کنند.
وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها از همین هفته واکسن تزریقی فلج اطفال در برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و کودکانی که به مراکز بهداشتی مراجعه کنند در سن چهار ماهگی این واکسن را دریافت می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه بیماری فلج اطفال در سال 2015 میلادی به جز در دو کشور افغانستان و پاکستان در هیچ کشور دیگر دنیا مشاهده نشده‌است، اظهار کرد: با توجه به همجواری ایران با این کشورها و تردد زیاد اتباع آن ها به ایران، به توصیه سازمان بهداشت جهانی و کمیته کشوری ایمن سازی مقرر شده است واکسن خوراکی فلج اطفال نیز همچنان مورد بهره برداری قرار گیرد.


وی ادامه داد: مصرف واکسن تزریقی فلج اطفال سابقه طولانی در کشورهای توسعه یافته دارد و گرانقیمت است و در دنیا با محدودیت روبرو است. خوشبختانه با حمایت دولت و به خصوص وزیر بهداشت و همچنین تامین منابع مالی این میزان واکسن سالانه از کشور هلند وارد ایران شده و به مصرف خواهد رسید.
زهرایی عنوان کرد: نوع این واکسن نیز مورد تایید سازمان بهداشت جهانی بوده و فرآیند خرید آن از طریق سازمان یونیسف انجام شده است.


رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن با اشاره به اینکه همزمان با ورود و تزریق این واکسن کار تولید واکسن تزریقی فلج اطفال در کشور نیز آغاز شده است، گفت: برنامه تولید داخلی این واکسن با کمک مؤسسات داخلی همچون انستیتوپاستور و موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی با مشارکت سازمان بهداشت جهانی در دست اقدام است و درصدد هستیم این واکسن تزریقی را نه تنها برای رفع نیاز داخلی بلکه برای تامین نیاز سایر کشورهای منطقه تولید کنیم.


بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت، رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن با اعلام اینکه کودکان بالای چهار ماه نیاز به دریافت این واکسن ندارند، افزود: این واکسن برای کودکان چهار ماهه نیز در سراسر کشور به صورت رایگان تزریق خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha