یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: غربی‌ها مردم ما را از آبگوشت خوری, آش‌خوری و غذاهای ساده سالم به سمت نشاسته خوری, ماکارونی و لازانیا خوری که در فرهنگ غذای ایرانی نبوده است بردند و فرهنگ غذاخوری غربی را به کشور ما تحمیل کردند.

سلامت نیوز:یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: غربی‌ها مردم ما را از آبگوشت خوری, آش‌خوری و غذاهای ساده سالم به سمت نشاسته خوری, ماکارونی و لازانیا خوری که در فرهنگ غذای ایرانی نبوده است بردند و فرهنگ غذاخوری غربی را به کشور ما تحمیل کردند. 

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از تسنیم, ابراهیم ایراندوست محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار داشت: مصرف بیش از اندازه گوشت باعث افزایش اسید اوریک بدن می‌شود.به گفته وی مصرف بیش از حد گوشت به خصوص گوشت گوساله موجب افزایش آنزیم‌های کبدی می‌شود چرا که کبد پالایشگاه بدن است. وقتی پالایشگاه بدن درست کار نمی‌کند, نظم و انظباط بدن از بین می‌رود.این محقق و پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: آبگوشت و غذاهای ایرانی را از سفره ما بردند و به جای آن برنج با طبیعت سرد را به ما دادند.

در گذشته ضرب المثل بود" این عید پلو آن عید پلو"

. ایراندوست افزود: در جامعه القا کردند که آبگوشت و آش برای فقرا و مردم ضعیف است؛ چلو و پلو که سرشار از قند و نشاسته و چربی و دارای طبیعت سرد است برای اعیان و اشراف است.

وی بیان کرد: غربی‌ها مردم از آبگوشت خوری, آش‌خوری و غذاهای ساده سالم به سمت نشاسته خوری, ماکارونی و لازانیا که در فرهنگ غذای ایرانی نبوده بردند و فرهنگ غذاخوری غربی را به کشور ما آوردند.این محقق و پژوهشگر طب سنتی اضافه کرد: در حالیکه در سفره ایرانی 70 نوع آش داشتیم.

در قدیم مردم بعد از خوردن غذاهای چرب, آشی درست می‌کردند به نام آش سماق که مصرف این آش موجب نجات قلب از چربی‌هایی که به آن فشار وارد می‌کرد, نجات می‌داد.

ایراندوست ادامه داد: در گذشته این همه عمل قلب باز نبود. متاسفانه با تبلیغ فرهنگ غربی و تغییر سبک زندگی, ایرانی‌های 35 سال به بالا چه زن و چه مرد هر کدام یک کیسه دارو و دوا همراهشان است که این یک فاجعه است.وی خاطرنشان کرد: ما تا کجا می‌خواهیم برویم. چقدر باید معالجات دارویی داشته باشیم و چقدر باید بیمارستان داشته باشیم. چقدر باید تخت درست کنیم. بنابراین پیشگیری در طب بهتر از درمان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha