فکرش را بکنید در حالی که هر روز هزاران تن غذا و مواد غذایی از طریق رستوران ها و مراکز توزیع هدر می رود٬ براساس آمار وزارت بهداشت حداقل 800 هزارکودک در کشور از سوءتغذیه رنج میبرند و چه بسا که جان خود را نیز از دست می دهند.

با کودکان فقیر همسفره شوید

سلامت نیوز:فکرش را بکنید در حالی که هر روز هزاران تن غذا و مواد غذایی از طریق رستوران ها و مراکز توزیع هدر می رود٬ براساس آمار وزارت بهداشت حداقل 800 هزارکودک در کشور از سوءتغذیه رنج میبرند و چه بسا که جان خود را نیز از دست می دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران اینها نان شب ندارند و شب را با گرسنگی به صبح می‌رسانند. این در حالی است که بیشتر این کودکان، زیر 6 سال سن دارند وگفته می‌شود که 90 درصد از مغز کودک تا 6 سالگی شکل می‌گیرد.


در حال حاضر و براساس آمارکمیته امداد امام خمینی(ره)، هفت استان کشور از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، خوزستان و ایلام گرفته تا تهران کودکانی هستند که سوء‌ تغذیه دارند و تاکنون از 800 هزارکودک، تنها 85 هزار کودک تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته اند.  البته سهم تهران 1000 کودک بوده و هنوز هستند کودکانی که از این امر رنج می‌برند و غذایی برای خوردن ندارند.


آمار وزارت بهداشت نشان می‌دهد 70 درصد مردم بویژه کودکان کشورمان با فقر پروتئین روبه‌رو هستند و قریب به 23 درصد از دریافت کالری لازم محرومند و 48 درصد بیش از حد کالری دریافت می‌کنند!


براساس همین آمار، مصرف گوشت قرمز در خانوارهای کم درآمد به ازای هر نفر 3 کیلو گرم است این در حالی است که این رقم در خانوارهای پر درآمد رقم 15 کیلو را نشان می‌دهد. همچنین کمبود مواد مغذی موجب شده است 70 درصد خانوارها از کمبود آهن رنج ببرند و 90درصد نیز با کمبود کلسیم مواجه شوند.


طرح همسفره که از 4 شهریورماه امسال با هدف شناسایی، امنیت غذایی و تغذیه برای کودکانی که سوءتغذیه دارند چندی است که از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) وبا همکاری وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلید خورده است که قراراست بنگاه‌های اقتصادی، صاحبان صنایع غذایی و رستوران‌ها ماهانه یک درصد از فروش خود را به این کودکان اختصاص دهند. همچنین جذب مشارکت‌های مردمی چه مالی و چه معنوی از دیگر اهداف این طرح است.

این طرح به صورت یک جریان مدوام ادامه دارد و تاکنون 41 هزار نفر در این طرح مشارکت داشتند ، شهروندان می‌توانند به وسیله سایت «همسفره» سهم خود را برای این کودکان بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha