آمار نشان می‌دهد از هر 10 زن در سن باروری یک نفر از نوعی بیماری رنج می‌برد که می‌تواند به ناباروری و دردهای شدید و ناتوان‌کننده منجر شود.

سلامت نیوز:آمار نشان می‌دهد از هر 10 زن در سن باروری یک نفر از نوعی بیماری رنج می‌برد که می‌تواند به ناباروری و دردهای شدید و ناتوان‌کننده منجر شود.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «آندومتریوز» که گاهی به عنوان مشکلات زنان نادیده گرفته می‌شود ممکن است هیچ علائم قابل توجهی نداشته باشد اما می‌تواند بارداری زنان را تحت تاثیر قرار دهد. به نظر می‌آید این عارضه در سراسر جهان سلامت 176 میلیون زن را مورد هدف قرار داده است.


«لونه هوملشوج» رئیس انجمن جهانی تحقیقات آندومتریوز در گفت‌وگویی با روزنامه گاردین گفت: عارضه آندومتریوز در عنفوان جوانی در زنان مشاهده می‌شود و یک بیماری مربوط به سبک زندگی نیست. این بیماری زنان جوانی را که باید فعال باشند،‌ کار کنند و صاحب فرزند شوند، دچار مشکل می‌کند.
وی می‌گوید: نکته تاسف بار اینجا است که تاکنون مطالعات کافی درباره این عارضه ناتوان‌کننده انجام نگرفته و تحقیقات در مورد آن به قدری جدی نبوده که بودجه کافی برای این تحقیقات و مطالعات پزشکی جذب شود.


آندومتریوز زمانی ایجاد می‌شود که بافت مشابه با جداره رحم در نواحی از جمله تخمدان‌ها،‌ مثانه یا روده ظاهر شده و هر ماه با خونریزی و درد همراه است. همچنین از آنجایی که اغلب این بیماری سال‌ها تشخیص داده نمی‌شود می‌تواند به افسردگی و مشکلات زناشویی منجر شود.


به گزارش روزنامه گاردین،‌ در انگلیس یک میلیون و 600 هزار نفر به این بیماری مبتلا هستند. همچنین بررسی موسسه خیریه آندومتریوز در انگلیس نشان می‌دهد که 25 درصد از مبتلایان به این عارضه خودکشی می‌کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha