سه‌شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: 163013

رئیس هجدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران، اظهارداشت: اغلب درمان‌ها برای سرطان پروستات بسیار گران است و حتی هر نسخه آن حدود ۱۸ الی ۲۰ میلیون هزینه دارد.

سلامت نیوز:رئیس هجدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران، اظهارداشت: اغلب درمان‌ها برای سرطان پروستات بسیار گران است و حتی هر نسخه آن حدود ۱۸ الی ۲۰ میلیون هزینه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر علی زرگر در افتتاحیه هجدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران در خصوص سرطان پروستات، گفت: اغلب درمان‌ها برای سرطان پروستات بسیار گران است و حتی هر نسخه آن حدود ۱۸ الی ۲۰ میلیون هزینه بر می‌دارد. 
وی افزود: البته داروهای جایگزین نیز وجود دارد اما داروهایی که گران قیمت هستند کارایی بیشتری دارند. در واقع تنها، سود این داروها به جیب شرکت‌های دارویی می‌رود.


نوروزی فلوشیب فوق تخصص سرطان دستگاه ادرای در مورد علائم سرطان پروستات عنوان کرد: بزرگترین مشکل این سرطان، بدون علامت بودن آن است و فقط زمانی که بدخیم می‌شود درد کمر و ستون فقرات را به همراه می‌آورد‌. 


وی اضافه کرد: متاسفانه سرطان پروستات دومین سرطان شایع در ایران است و از هر صد هزار نفر ۱۳ نفر را در‌گیر خود کرده است. 
یزدانی دبیر هجدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران ضمن تاکید بر خطرناک بودن خون در ادرار اذعان کرد: اغلب افرادی که دچار چاقی هستند یا در ژن آن‌ها این بیماری وجود دارد به سرطان پروستات مبتلا می‌شوند بدین ترتیب توصیه می‌شود افراد بالای ۵۰ سال هر سال آنزیم Psa  خود را چکاپ کنند. 


هجدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران آغاز بکار کرد
دکتر محمد علی زرگر رئیس کنگره هجدم گفت: سمت و سوی این کنگره نیم نگاهی به ارتقای مهارت و تکنیک های جراحی متخصصان دارد. البته برنامه های آن به گونه ای طرح ریزی شده است که متخصصان اورولوژیست در فضایی راحت و به دور از اعداد و آمار خسته کننده، نقطه ضعف های عمل های جراحی خود را دریابند و در آینده با عوارض کمتری در عمل های جراحی و ارائه خدمات خود مواجه باشند.
وی یادآور شد: هدف ما این است که با پرهیز از خستگی فکری و ذهنی متخصصان، راهکارهای عملی و کاربردی برای ارائه خدمات با کیفیت بهتر و لذت بخش را فراهم کنیم.


زرگر افزود: این کنگره با هدف اندویورولوژی سنگ های ادراری، اورولوژی اطفال، اورولوژی زنان، پیوند کلیه، تروماهای دستگاه ادراری و جراحی های ترمیمی، تومورهای دستگاه ادراری و غدد فوق کلیوی، لاپاروسکوپی در اورولوژی، ناتوانی جنسی، روش های تشخیص، درمان طبی و جراحی، عقیمی، تشخیص درمان (ART)، پرستاری اورولوژی و سایر مباحث برگزار می شود.
هجدهمین کنگره انجمن اورولوژی ایران از تاریخ ۷ لغایت ۱۰ مهر ۹۴ در سالن همایش های پژوهشگاه نیرو در حال برگزاری است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha