رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به همراه نایب رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور با حضور در شهرستان بهبهان از رییس بیمارستان شهید زاده که مورد سوءقصد و تحت عمل جراحی قرار گرفته است، عیادت کرد و با حضور در اورژانس بیمارستان با پرستاران و پزشکان در خصوص حادثه گفت‌وگو کردند.

سلامت نیوز:رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به همراه نایب رئیس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی کشور با حضور در شهرستان بهبهان از رییس بیمارستان شهید زاده که مورد سوءقصد و تحت عمل جراحی قرار گرفته است، عیادت کرد و با حضور در اورژانس بیمارستان با پرستاران و پزشکان در خصوص حادثه گفت‌وگو کردند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر اسماعیل ایدنی در ادامه بازدید از دانشکده علوم پزشکی بهبهان در نشستی با حضور پزشکان و پرستاران با اشاره به حادثه سوءقصد به رییس بیمارستان بهبهان اظهار کرد: وقوع چنین حوادثی موجب تاخیر در خدمت‌رسانی به مردم می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: متاسفانه حمله همراهان بیمار به پزشکان ناشی از مشکلات فرهنگی و فضای نامطلوب موجود در جامعه است که بخشی از آن ممکن است به دلیل پزشک‌ستیزی باشد که توسط رسانه‌ها به آن دامن زده شده است.


ایدنی با ابراز نگرانی از بروز و افزایش خشونت در جامعه و محیط‌های درمانی گفت: مقدمه خشونت رفتاری و فیزیکی، خشونت کلامی است که به خشونت رفتاری منتهی می‌شود و برای جامعه پزشکی بسیار خطرناک است زیرا در صورت عدم تامین امنیت شغلی و جانی برای پزشکان ممکن است نیروهای متخصص رغبتی برای حضور در چنین مناطقی نداشته باشند و مردم از دریافت خدمات محروم شوند، بنابراین انتظار داریم که مسئولان انتظامی و قضایی شهرستان بهبهان شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنند که پزشکان متخصص و طرحی بیشتری جذب استان و شهرستان شوند.


رییس شورای عالی نظام پزشکی کشور تاکید کرد: با وجود این همه خدمات پزشکی که در کشور انجام می‌شود و خودکفایی که در زمینه ارائه خدمات سلامت در کشور حاصل شده، حوادثی از این قبیل، کل خدمات پزشکان و نظام ارایه‌دهنده خدمت را زیرسئوال می‌برد. اگر پزشکانی که در بهبهان هستند احساس امنیت نکنند، بیشترین کسانی که از این مساله آسیب می‌بیند مردم و به ویژه بیمارانی خواهند بود که نیاز به دریافت خدمات سلامت دارند.


وی افزود: پزشک باید در امنیت کامل روانی کارش را انجام دهد و اگر مشکلی وجود داشته باشد باید بررسی حقوقی و فنی شود که در این زمینه نیاز به کار کارشناسی از سوی مراجع ذیصلاح است. قوه قضاییه و سازمان نظام پزشکی کشور به این مشکلات رسیدگی می‌کنند و اگر قصوری در درمان رخ داده باشد، برخورد خواهند کرد اما این مسیری نیست که فرد خودش بخواهد وارد شود. قطعا در این شرایطی که بوجود آمده بخشی از نیازمندان واقعی خدمات سلامت در این شهر در یک شرایط پراسترس خدمات دریافت می‌کنند.


رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: همراهان و بستگان یک بیمار نباید فضایی ایجاد کنند که دیگر بیماران هم، متضرر شوند و بر همین اساس افرادی که در شهرستان بهبهان از مرجعیت بیشتری در بین مردم برخوردار هستند باید در آرام کردن فضای عمومی جامعه تلاش کنند تا به اعتماد بین مردم به عنوان دریافت‌کنندگان خدمت و جامعه پزشکی به عنوان ارائه‌دهندگان خدمت به هر دلیلی آسیب وارد نشود.


ایدنی با بیان اینکه وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی به طور جد پیگیر این موضوع و موارد مشابه هستند، افزود: انتظار می‌رود که مسئولان نظامی و انتظامی و همچنین فرماندار و دادستانی و شورای تامین شهرستان بهبهان ضمن اعلام صریح مواضع خود در این رابطه، پیگیری‌های لازم را انجام داده و برهم‌زنندگان نظم عمومی جامعه و متعرضین به کارکنان و بیت‌المال را دستگیر کنند تا چرخه خدمت‌رسانی به مردم دچار اختلال نشود کما اینکه اگر در رسیدگی به وضعیت بیماران قصوری رخ دهد، باید از مسیر قانونی آن پیگیری شود که بدون شک نتیجه بخش خواهد بود.


دکتر زارع‌زاده، سرپرست دانشکده علوم پزشکی بهبهان نیز در این نشست با اشاره به انعکاس خبر اتفاق اورژانس بیمارستان شهیدزاده و متعاقب آن صدمه دیدن دکتر خدادوست در سطح ملی، اظهار کرد: تقاضا می‌شود با همکاری، در جهت کاهش التهاب به وجود آمده سعی کنیم، هر چه زودتر التهاب فروکش کند استرس کمتری وجود خواهد داشت و به تبع آن عوامل این حادثه راحت‌تر شناسایی می‌شوند.


وی خاطرنشان کرد: وظیفه خود می‌دانیم دغدغه‌های جامعه پزشکی از اتفاقات اخیر را با تمام جدیت تا حصول نتیجه پیگیری کنیم.


در ادامه دکتر نژادصفوی، رییس نظام پزشکی بهبهان نیز خواستار تصمیم قاطع و همه‌جانبه در برخورد با مسببین اتفاق شد و بر لزوم توقعات معقول از جامعه پزشکی و پیگیری مسائل این قشر به خصوص در بخش اورژانس تاکید کرد.


دکتر اسپید، نایب رییس مجمع عمومی شورای عالی نظام پزشکی نیز در ادامه این نشست خواستار برخورد مناسب با عوامل این اتفاق شد و گفت: با توجه به تعرضات صورت گرفته، اگر برخورد مناسبی انجام نشود، برای هیچ کس انگیزه خدمت باقی نمی‌ماند. جامعه پزشکی تحت هیچ شرایطی از وظایف خود عدول نمی‌کند و با توجه به این که خشونت‌ها رو به فزونی است باید امنیت کاری لازم برای این قشر همواره وجود داشته باشد. این یک مساله ملی است و باید راهکارهای لازم در این خصوص اتخاذ شود.


 هفته گذشته دکتر خدادوست، رییس بیمارستان شهیدزاده بهبهان از سوی افرادی ناشناس مورد سوءقصد قرار گرفت که وضعیت وی مطلوب گزارش شده است.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha