رئیس سازمان انتقال خون گفت: کشور ما در عرصه خدمات آزمایشگاهی از پیشرفت‌های چشم‌گیری برخوردار بوده اما بی‌توجهی به تولیدات سبب به وجود آمدن مشکلات زیادی در این روند شده است.

سلامت نیوز:رئیس سازمان انتقال خون گفت: کشور ما در عرصه خدمات آزمایشگاهی از پیشرفت‌های چشم‌گیری برخوردار بوده اما بی‌توجهی به تولیدات سبب به وجود آمدن مشکلات زیادی در این روند شده است. 


به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علی اکبر پورفتح‌‌الله در سومین کنگره فناوری‌های نوین آزمایشگاه کشور گفت: کشور ما در عرصه خدمات علوم آزمایشگاهی در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و ما اکنون جزو کشورهای پیشرفته دنیا در این زمینه هستیم و همچنین شاهد پیشرفت‌های شگرفی در این زمینه بوده‌ایم که امیدواریم در آینده به افق‌های بهتری دست پیدا کنیم.


وی افزود: نقد و مشکل عرصه علوم آزمایشگاهی در مقایسه با حوزه‌‌های داروسازی این است که در بحث داروسازی ما در تمام زمینه‌‌های پیش تولید و خدمات پیشرو هستیم اما در خصوص علوم آزمایشگاهی ما فقط در قسمت خدمات کار کرده‌ایم و در تولیدات در این بخش غفلت داشته‌‌ایم.


پورفتح‌الله افزود: بی‌توجهی به تولید، نظارت و استانداردها ما را با فاجعه روبرو خواهد کرد و چنانچه ورود محصولات آزمایشگاهی نظارت قوی وجود ندارد و استانداردهای لازم رعایت نمی‌شود همچنین در زمینه تولیدات نیز باید به جایی برسیم که بتوانیم محصولاتی با برندی ایرانی داشته باشیم و نیاز منطقه‌ای را نیز در این خصوص رفع کنیم.


وی افزود: در زمینه کنترل کیفی و افزایش کیفیت محصولات نیز کارهایی انجام شده است اما در کنار این بحث باید به رشد استانداردهای تجهیزات آزمایشگاهی بپردازیم و ضمن توجه به مباحث کیفی و بازرسی‌های لازم بتوانیم به جایگاه مطلوبی دست پیدا کنیم و همه این کارها تنها با همت متخصصی علوم آزمایشگاهی قابل دسترسی است.


رئیس سازمان انتقال خون افزود: این کنگره فرصت مناسبی برای هم اندیشی درباره نقاط ضعف و قوت و همچنین برای برنامه ریزی برای دستیابی به جایگاه مورد انتظار است.


این کنگره از 12 تا 15 مهر ماه در مرکز همایش‌های  رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha