معاون مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور بهداشتی گفت: شاخص ملی آمادگی خانوارهای ایرانی برای مواجهه با بلایا و حوادث طبیعی 9.3 درصد است.

سلامت نیوز:  معاون مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور بهداشتی گفت: شاخص ملی آمادگی خانوارهای ایرانی برای مواجهه با بلایا و حوادث طبیعی 9.3 درصد است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،علی اردلان  افزود: شاخص ملی آمادگی خانوارهای ایرانی برای مواجهه با بلایا و حوادث غیرمترقبه، پس از مدتها کار میدانی و کارشناسی با لحاظ کردن عوامل مختلف، برای نخستین بار در سال 1392 طراحی شد.

وی ادامه داد: شاخص ملی آمادگی خانوارهای ایرانی برای مواجهه با بلایا در سال 92 حدود 8.5 بود که امسال به عدد 9.3 درصد رسیده و با اینکه هنوز پایین است اما نشان دهنده پیشرفت و حرکت به سمت جلو است.

اردلان گفت: مهمترین عامل افزایش آمادگی خانوارهای ایرانی در مواجهه با بلایا و حوادث طبیعی، گسترش آموزش از طریق شبکه بهداشتی - درمانی سراسری و فعالیت بیشتر رابطان بهداشت و داوطلبان سلامت در واحدهای بهداشتی مختلف کشور است.

سرپرست دفتر کاهش خطر بلایا وزارت بهداشت افزود: اکنون حدود یک میلیون و 300 هزار معلول در کشور داریم که البته این افراد با وجود داشتن یک نوع معلولیت جسمی یا ذهنی، توانایی های مختلفی دارند و در بین آنان افراد دانشمند، محقق، شاعر و هنرمند مشاهده می شود.

اردلان گفت: یکی از مشکلات مهم معلولان این است که اگر دچار یک حادثه طبیعی مانند سیل و زلزله شوند، نمی توانند مانند افراد عادی به سرعت محل را ترک کنند به همین علت بیش از افراد عادی در معرض خطر هستند، بنابراین سازماندهی و ایجاد آمادگی در خانواده ها برای کاهش این مخاطرات باید در دستور کار دستگاه های اجرایی و سازمان های مردم نهاد قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha