دبیر علمی بیست وهفتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان، بر ضرورت تشخیص و درمان به موقع بیماری های متابولیک کودکان با رژیم غذایی تاکید کرد.

سلامت نیوز: دبیر علمی بیست وهفتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان، بر ضرورت تشخیص و درمان به موقع بیماری های متابولیک کودکان با رژیم غذایی تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علی ربانی در نشست خبری بیست وهفتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان، با بیان اینکه اکنون نوع بیماری های کودکان تغییر کرده، گفت: بیماری های اسهال و استفراغ پیشتر بیماری شایع میان کودکان بود اما امروزه باید بیماری های متابولیک کودکان را جدی بگیریم.

 وی با تاکید بر اینکه این بیماری ها را نمی توان تغییر داد، افزود: اما می توان با رژیم، زمینه های درمان این بیماری ها را در کودکان ایجاد کرد.این پزشک متخصص، تشخیص به موقع بیماری های متابولیک را در کودکان ضروری دانست و گفت: اکنون در بحث درمان بیماری های متابولیک در کشور جلو نیستیم و باید به این مهم اهمیت داد.

ربانی افزود: به نظر می رسد کالری هایی که کودکان دریافت می کنند کم نیست اما آنها از نظر ریزمغذی ها دارای کمبود هستند.دبیر علمی بیست وهفتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان، کمبود ویتامین «دی» - D - را یکی از این موارد اعلام کرد و گفت: آنچه اکنون در شهرهای بزرگ شاهدیم، کمبود ویتامین «دی» است.

ربانی افزود: به نظر می رسد آلودگی های موجود در هوا جلوی نور خورشید را می گیرد و اکنون شاهدیم ویتامین «دی» در مردم ایران ناکافی است.این پزشک متخصص اطفال، شروع چاقی را یکی دیگر از زنگ های خطر در خصوص سلامت کودکان اعلام کرد و گفت: نیمی از افراد به خاطر چاقی مفرط کودکان خود مراجعه می کنند که این می تواند زنگ خطر سلامتی در کشور باشد.

ربانی افزود: چاقی زمینه ابتلا به بسیاری از بیماری ها همچون دیابت را افزایش می دهد.وی همچنین تفکر برخی والدین را مبنی بر اینکه کالری زیاد سبب رشد بهتر کودک می شود، کاملا اشتباه دانست.دبیر علمی بیست وهفتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان ادامه داد: کودکان چاق پس از دو و سه سالگی باید تحت کنترل قرار گیرند زیرا درمان آنها در دوره مدرسه کار بسیار دشواری می شود.

وی استفاده از مولتی ویتامین های «ای» - A - و «دی» را در حد مجاز برای رشد کودکان ضروری عنوان کرد.ربانی همچنین از تاسیس یک مرکز بیماری های متابولیک کودکان خبر داد و افزود: در حال ساماندهی دستگاهی بمنظور غربالگری بیماری های متابولیکی کودکان هستیم.

وی گفت: اگر کار تشخیصی به موقع انجام شود بهترین درمان اتفاق می افتد.دبیر علمی بیست وهفتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان ادامه داد: پس از غربالگری بیماری های کودکان در این مرکز، اطلاعات پایه به وزارت بهداشت ارجاع داده می شود تا مسوولان آن وزارتخانه کارهای مورد نیاز را انجام دهند.بیست وهفتمین همایش بین المللی بیماری های کودکان و سیزدهمین همایش کشوری پرستاری کودکان از 16 تا 19 مهر ماه در سالن همایش های بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha