رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر اینکه با بودجه دولتی نمی‌توانیم همه دغدغه‌های حوزه سلامت را رفع کنیم، گفت: از همه خیرین و نیکوکاران انتظار همراهی داریم.

سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر اینکه با بودجه دولتی نمی‌توانیم همه دغدغه‌های حوزه سلامت را رفع کنیم، گفت: از همه خیرین و نیکوکاران انتظار همراهی داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، علی‌اصغر پیوندی در مراسم افتتاح بخش پیوند مغز و استخوان بیمارستان کودکان مفید با اشاره به اینکه امیدواریم هر چه سریع‌تر پیکر همه حجاج حادثه منا به کشور بازگردد، اظهار کرد: انشاءالله با پیگیری‌های به عمل آمده شاهد حوادث اینچنین در جهان نباشیم.

وی در رابطه با بیمارستان مفید و ویژگی‌های آن، افزود: این بیمارستان در سال 1353 توسط حبیب‌الله مفید ساخته شد که دارای ویژگی‌های خاصی است. این بیمارستان مرکز تخصصی و فوق تخصصی کودکان و محل ارجاع بیماران از سراسر کشور و منطقه برای حوزه کودکان است. همچنین اساتید و پزشکان مجرب و مشهوری در این بیمارستان مشغول ارائه خدمت به بیماران هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بنیانگذار این بیمارستان، مرحوم مفید بوده و ادامه ساخت و افتتاح سایر بخش‌های آن با کمک سایر خیرین انجام گرفته است که امیدواریم با همکاری‌های بیشتر افراد نیکوکار و خیر بتوانیم به کودکان معصوم خدمات ارزنده‌ای ارائه دهیم.

پیوندی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در صحنه آموزش، پژوهش و درمان خدماتی را در حوزه نظام سلامت به مردم ارائه می‌کند، گفت: بیمارستان مفید یک قدرت علمی به شمار رفته و افتتاح بخش پیوند مغز استخوان آن نیز با 6 تخت در حالی انجام گرفته که این بخش در سطح استاندارد جهانی قرار دارد.

وی گفت: بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان مفید با فضای 400 متر مربع و با کمک پزشکان و خیرین در حال حاضر به جایگاهی رسیده که می‌تواند خدمات شایسته‌ای را به اطفال بیمار ارائه دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال 40 بیمار در بخش پیوند مغز و استخوان خدمات لازم را دریافت کنند که امیدواریم بتوانیم این خدمات درمانی را به تعداد بیشتری از بیماران ارائه دهیم و کودکان را به آغوش خانواده‌هایشان بازگردانیم.

پیوندی بیان کرد: تنها با بودجه دولتی نمی‌توانیم همه دغدغه‌های سلامت را رفع کنیم، بر همین اساس، دست یاری از همه خیرین و نیکوکاران طلب می‌کنیم. اگر همکاری خیرین نبود، امروز شاهد افتتاح این بخش از بیمارستان نبودیم.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وظیفه دارد در حوزه پژوهش، آموزش و درمان خدماتی را ارائه دهد و توسعه این مسئله از ضرورت‌های اولیه به شمار می‌رود.

پیوندی به طب بازساختی اشاره کرد و گفت: این طب در دنیا بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌شود و بیمارستان مفید نیز می‌تواند در این رشته فعالیت خود را انجام دهد و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حمایت‌های لازم را در زمینه طب بازساختی انجام می‌دهد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha