رئیس انجمن پریودنتولوژی ایران گفت: سلامت دهان و دندان جزو مهمترین ارکان سلامت عمومی جامعه است و ریشه در مشکلات فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی جامعه دارد.

سلامت نیوز:رئیس انجمن پریودنتولوژی ایران گفت: سلامت دهان و دندان جزو مهمترین ارکان سلامت عمومی جامعه است و ریشه در مشکلات فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی جامعه دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس،بهزاد هوشمند، رئیس انجمن پریودنتولوژی ایران در پانزدهمین کنگره این انجمن  گفت: برگزاری این کنگره در راستای سیاست‌های کلی وزارت بهداشت بوده و سعی کرده‌ایم تا با برگزاری پنل‌های علمی و کاربردی و همچنین بهره بری از متخصصان و صاحب‌نظران این حوزه در جهت ارتقا دانش دندان‌پزشکان عمومی و تخصصی در حوزه‌های مختلف گام برداریم.


وی افزود: هدف اصلی این کنگره ارتقا دانش دندان‌پزشکان و توجه و تمرکز بر حفظ و افزایش سلامت دهان و دندان و همچنین ارائه درمان مناسب با نگاه پیشگیری با روش آموزش و بهداشت فردی است.


رئیس انجمن پریودنتولوژی ایران ادامه داد: همچنین با دعوت از اساتید برجسته داخلی و خارجی در حوزه ایمپلنت سعی کرده‌ایم تا در تبادل اطلاعات علمی بین متخصصان داخلی و خارجی بپردازیم. در این راستا آل برکسون پدر علم ایمپلنت و مخترع اتصال ایمپلنت به استخوان از مهمانان اختصاصی این کنگره هستند که امیدواریم حضور وی مورد توجه و استقبال شرکت‌کنندگان قرار گیرد.


وی گفت: با تحریم‌های گذشته و ارتباطات نداشتن با جامعه بین‌المللی ما نمی‌توانستیم جایگاه کشور را در دنیا نشان دهیم؛ اما اکنون تلاش ما این است که در دوران پسا تحریم با تبادل اطلاعات علمی مناسب علاوه بر اینکه تصویر بهتری از کشورمان را به دنیا نشان می‌دهیم، بتوانیم با استفاده از دانش و تجربیات کشورهای دیگر موضوع سلامت دهان و دندان جامعه را ارتقا دهیم.


هوشمند ادامه داد: وضعیت دهان، دندان و لثه در کشور ما مناسب نیست؛ اما با در پیش گرفتن سیاست‌ها و برنامه‌های دهان و دندان وزارت بهداشت و برنامه‌ریزی‌هایی که در حال اجرا است امید داریم به جایگاه مناسب دست‌یابیم.
وی با اشاره به ریشه‌های اجتماعی  بیماری‌های دهان و دندان گفت: 75 درصد بیماری‌های حوزه سلامت که شامل مشکلات دهان و دندان نیز می‌شود به شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی مربوط است زیرا همان‌طور که می‌دانیم امروزه سلامت به مفهوم سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تعریف می‌شود.


وی در پایان گفت: باید دانست سلامت دهان و دندان جزو سلامت عمومی مردم است و تمام وزارت خانه‌ها مسئول و موظف هستند و باید تلاش کنند پیوست سلامت به‌عنوان یک سیاست مهم در تمام ابعاد و وزارت خانه‌ها تلقی و اجرا شود.


پانزدهمین کنگره انجمن پریودنتولوژی ایران از 14 الی 17 مهرماه در محل هتل المپیک تهران در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha