یک فوق تخصص جراحی زانو عنوان کرد: ترمیم پارگی مینیسک زانو به جای درآوردن مینیسک موجب پیش‌گیری از بروز آرتروز می‌شود.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص جراحی زانو عنوان کرد: ترمیم پارگی مینیسک زانو به جای درآوردن مینیسک موجب پیش‌گیری از بروز آرتروز می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر حسین فراهینی در حاشیه بیست و سومین کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران، گفت: بسیاری از ورزشکاران دچار حوادث ورزشی می‌شوند و مینیسک‌های زانو آنان دچار پارگی می‌شود.

وی افزود: امروزه به جای در آوردن مینیسک به ترمیم آن روی آورده‌اند چون ترمیم مینیسک باعث حفظ سلامتی دراز مدت زانو می‌شود و از ابتلا به آرتروز جلوگیری می‌کند.این متخصص ارتوپد و فوق تخصص جراحی زانو، عنوان کرد: از زمانی که نگرش جدید در ارتوپدی آمده و اعمال جراحی مینیسک با بازسازی رباط‌ها با آرتروسکوپی انجام می‌شود، پزشکان رو به سوی ترمیم مینیسک به جای خارج کردن آن آورده‌اند.

بنابراین تا جایی که امکان داشته باشد پزشکان مینیسک‌ها را ترمیم می‌کنند چون در صورت خارج کردن آنها ورزشکاران خیلی زود دچار عوارض آرتروز زانو می‌شوند.

وی بیان کرد: هر مینیسکی قابل ترمیم نیست و شرایطی از قبیل سن باید برای ترمیم موجود باشد. بنابراین مینیسک ورزشکاران در صورتی که در شرایط و نوع پارگی مناسبی باشد و سن فرد خیلی بالا نباشد ترمیم می‌شود.

وقتی این مینیسک‌ها را در شرایط مطلوب ترمیم کنند نتایج بسیار خوبی به دست می‌آید.استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، خاطرنشان کرد: اگر ترمیم مینیسک‌ها با تکنیک درست انجام پذیرد آن ورزشکار می‌تواند به راحتی به ورزش خود ادامه دهد. حتی اگر پارگی مینیسک همراه با پارگی رباط‌‌های صلیبی یا سایر ضایعات غضروفی باشد در صورت داشتن شرایط مناسب درمان لازم صورت می‌گیرد.

اما امروزه تعداد زیادی از جراحان ارتوپدی هستند که آموزش کامل می دهند و این آموزش را دیده‌اند که با روش‌ آرتروسکوپی مینیسک‌ها را ترمیم کنند و اگر لازم باشد در این همین حین رباط‌ها هم ترمیم می‌شوند.بر اساس گزارش آنا، بیست و سومین کنگره جراحان ارتوپدی ایران تا جمعه 17 مهر در مرکز همایش‌های برج میلاد در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha