یک فوق تخصص چشم کودکان و استرابیسم با بیان اینکه به تعویق انداختن درمان انحراف چشم موجب ابتلای کودک به تنبلی چشم می‌شود، عنوان کرد: کودکانی که به انحراف چشم مبتلا هستند باید قبل از ورود به مدرسه مورد درمان قرار بگیرند زیرا در غیر این صورت احتمال موفقیت درمان کاهش می‌یابد.

سلامت نیوز: یک فوق تخصص چشم کودکان و استرابیسم با بیان اینکه به تعویق انداختن درمان انحراف چشم موجب ابتلای کودک به تنبلی چشم می‌شود، عنوان کرد: کودکانی که به انحراف چشم مبتلا هستند باید قبل از ورود به مدرسه مورد درمان قرار بگیرند زیرا در غیر این صورت احتمال موفقیت درمان کاهش می‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر رضا اسدی  درباره انحراف چشم در کودکان، گفت: کودکان در بدو تولد باید از نظر سلامت چشم مورد معاینه قرار بگیرند تا در صورت بروز هرگونه بیماری و عارضه‌ای بتوان در اسرع وقت درمان را آغاز کرد.

این فوق تخصص چشم کودکان و استرابیسم، افزود: انحراف چشم در کودکان باید قبل از سنین 7 تا 8 سالگی مورد درمان قرار بگیرد که اولین قدم برای درمان، معاینه، سپس در صورت نیاز تجویز عینک و در آخر بستن چشم سالم برای مدت معین تجویز می‌شود.وی با بیان اینکه به تعویق انداختن درمان انحراف چشم موجب ابتلای کودک به تنبلی چشم می‌شود، عنوان کرد: کودکانی که به انحراف چشم مبتلا هستند باید قبل از ورود به مدرسه مورد درمان قرار بگیرند زیرا در غیر این صورت احتمال موفقیت درمان کاهش می‌یابد.

اسدی افزود: علاوه بر این مساله به دلیل اینکه انحراف چشم، زیبایی کودک را تحت تاثیر قرار می‌دهد موجب افزایش فشار روانی و مورد تمسخر قرار گرفتن سایر همکلاسیان می‌شود، بنابراین بهتر است انحراف چشم در سنین زیر 5 سالگی مورد درمان قرار بگیرد.این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، خاطرنشان کرد: برخی کودکان از بدو تولد به انحراف چشم مبتلا می‌شوند و برخی دیگر به دلیل سانحه و تروما مبتلا می‌شوند. بنابراین زمانی که کودکان به مراکز چشم پزشکی مراجعه می‌کنند باید علاوه بر معاینه، تاریخچه بیماری، زمینه ابتلا به بیماری، شرایط بارداری مادر، نحوه زایمان و غیره مورد بررسی قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha