یک مقام مسوول در وزارت نیرو از دستور دادستان عمومی و انقلاب برای پر کردن تمامی چاه‌های غیرمجاز دشت ورامین و توقیف دستگاه‌های حفاری غیرمجاز چاه آب خبر داد.

سلامت نیوز:یک مقام مسوول در وزارت نیرو از دستور دادستان عمومی و انقلاب برای پر کردن تمامی چاه‌های غیرمجاز دشت ورامین و توقیف دستگاه‌های حفاری غیرمجاز چاه آب خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حسن زحمتکش گفت: با هماهنگی‌ها و تعامل نزدیک ایجاد شده با دستگاه قضایی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین دستوری مبنی بر توقیف دستگاه‌های حفاری غیرمجاز و پر و مسلوب‌المنفعه کردن تمام چاه‌های غیرمجاز موجود را به امور منابع آب شهرستان و فرماندهی کلانتری‌های تابعه شهرستان صادر کرد.
این مقام مسوول در وزارت نیرو افزود: در این دستور تاکید شده که نیروی انتظامی و امور منابع آب در صورت رویت هرگونه دستگاه حفاری بدون مجوز حفر باید به سرعت دستگاه را توقیف و به پارکینگ منتقل کنند، همچنین در صورت مشاهده حفر چاه غیرمجاز نیز می‌بایست به سرعت چاه غیرمجاز در حال حفر، پُر و مسلوب‌المنفعه شود.
مدیر امور منابع آب ورامین با بیان اینکه خشکسالی‌های پی‌در‌پی، فرونشست زمین در دشت‌های ورامین، برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی و غیره به کاهش شدید منابع آبی دامن زده است، گفت: بر همین اساس و با هماهنگی‌های انجام‌شده، رییس دادگاه جوادآباد نیز از فرونشست‌های دشت ورامین بازدید کرد که در همین بازدید بر برخورد با متخلفان و چاه‌های غیرمجاز تاکید شد.
زحمتکش تصریح کرد: متاسفانه با وجود کاهش شدید منابع آب‌های زیرزمینی ورامین، افراد سودجو به صورت غیرمجاز، حتی به صورت شبانه اقدام به حفر چاه یا کف‌شکنی و لایروبی چاه، برداشت غیرمجاز شن و ماسه و دخل و تصرف عدوانی در بستر و حریم رودخانه‌ها می‌کنند که صدمات جبران‌ناپذیری به منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی وارد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha