قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی گفت: در حال حاضر 350 هزار بیمار سرطانی در کشور وجود دارد که سالانه 90 هزار نفر به این تعداد افزوده می شود.

سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی گفت: در حال حاضر 350 هزار بیمار سرطانی در کشور وجود دارد که سالانه 90 هزار نفر به این تعداد افزوده می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سید محمد هادی ایازی روز دوشنبه در همایش سی امین سالگرد تاسیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند و نکوداشت دکتر غضنفر فروزانفر بنیانگذار این دانشگاه افزود: در حال حاضر سه هزار و 400 کودک سرطانی کشور نیاز به کمکهای مردم و نهادهای مختلف به ویژه سازمان های مردم نهاد دارند. 

این مسئول با بیان اینکه اگر بتوانیم زمینه مشارکت مردم در عرصه های مختلف را ایجاد کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود، بیان کرد: در حوزه سلامت نیز باید از ظرفیت ها و توانمندی مردم در ارتباط با توسعه سلامت استفاده کرد.

 قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت های اجتماعی با تاکید بر فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در امور خیر و سازمان های مردم نهاد، یادآور شد: این وزارتخانه از افرادی که قصد ورود به این عرصه را داشته باشند با در اختیار گذاشتن زمین برای آنها و همچنین تامین تمامی مجوزهای لازم، تجهیزات و انشعاب های مورد نیاز، از اقدام نیک آنها استقبال کرده و آنها را مورد حمایت قرار می دهد. 

ایازی در ادامه خراسان جنوبی را جزو استانهای برتر در حوزه مشارکت های مردمی ذکر کرد و یادآور شد: دکتر فروزانفر به عنوان بنیانگذار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از 30 سال قبل تاکنون همچنان در رشد و شکوفایی این دانشگاه کوشیده و تمام پیشرفت های امروز خدمات درمانی استان ماحصل این کار خیر او ست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha