26 محصول غذایی امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسوولان بهداشتی و اقتصادی کشور، نشان ایمنی و سلامت دریافت کردند.

سلامت نیوز: 26 محصول غذایی امروز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسوولان بهداشتی و اقتصادی کشور، نشان ایمنی و سلامت دریافت کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مدیر کل نظارت بر فرآورده های خوارکی ، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: طی 12دوره مراسم اعطای نشان ایمنی و سلامت ، 145 محصول نشانه ایمنی و سلامت گرفتند که این نشان، عالی ترین نشان وزرات بهداشت در حوزه ایمنی غذایی به شمار می آید.هدایت حسینی در همایش روز جهانی غذا در سالن اجلاس سران افزود: این محصولات غذایی دارای افزودنی و نگهدارنده نیستند.

وی، خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت فرآورده های لبنی در دستور کار وزارت بهداشت قرار دارد و مواد لبنی که امروز نشان سلامت دریافت کرده اند با مواد پروبیوتیک و ویتامین D غنی شده اند.مدیر کل نظارت و فرآورده ای خوراکی سازمان غذا ودارو با اشاره به نظام رهگیری سلامت برنج طی چند سال اخیر نیز اظهار کرد: میزان آلاینده ها در برخی از این محصولات بومی تا 50 درصد کاهش یافته است.

حسینی اضافه کرد: تقریبا یک میلیارد تن در جهان به غذای کافی و سالم دسترسی ندارند.این مقام مسوول در سازمان غذا و دارو پیش تر گفته بود که معیارهای انتخاب محصولات برای دریافت نشان ایمنی و سلامت، رعایت نکاتی همچون نداشتن مواد افزودنی، شیمیایی و سنتیک و داشتن حداقلی میزان کالری فراورده ها از طریق کاهش مصرف قندهای ساده و چربی است.

حسینی، افزود: داشتن حداقل ترکیبات و عوامل مخاطره آمیز از قبیل نمک و اسیدهای چرب، بهبود ارزش تغدیه ای فرآورده و استفاده از مواد افزودنی و مواد اولیه از دیگر معیار های محصولات واجد شرایط دریافت این نشان است.

وی تاکید کرد: محصولات و فراورده هایی که نشان ایمنی و سلامت را دریافت می کنند حداقل سه بار در سال مورد پایش وزارت بهداشت قرار می گیرند که بتوانند طی دوره استفاده از این نشان در ارتقای سلامت مصرف کننده موثر باشند.به گزارش خبرنگارسلامت ایرنا، در این همایش از کتاب نقش صنعت غذا در اقتصاد ایران رونمایی شد.همایش روز جهانی غذا امروز - شنبه - در سالن اجلاس سران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha