دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 166313

سلامت نیوز:مدیرعامل موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی با اشاره به نقش مهم بیمه ها در نظام سلامت، گفت: بیمه ها یکی از بهترین راهکارهای تأمین هزینه های سلامت هستند.

به گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر شهرام غفاری در سمینار بیمه ها، نظام سلامت و رفاه اجتماعی که توسط موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی با حضور صاحبنظران و مسئولان حوزه رفاه و تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: این موسسه در بخش خلق و پرورش اندیشه ها و نظرات حوزه رفاه و تأمین اجتماعی  فعالیت می کند.

وی اظهار داشت: این سمینار با هدف بررسی نقش بیمه ها در نظام سلامت و تأثیر نظام سلامت در بیمه ها برگزار شد.
دکتر غفاری با دعوت از اندیشمندان و صاحبنظران حوزه رفاه و تأمین اجتماعی در کشور برای همکاری با موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی گفت: این موسسه با همت و دید عالی دولت تدبیر و امید و تیم مدیریت فعلی سازمان تأمین اجتماعی احیا شد و امیدواریم  به جایگاه رفیع خود بازگردد.

وی گفت:  نظام سلامت شامل بیمه ها، ارائه دهندگان و دریافت کنندگان خدمات درمانی هستند و منابع آن از مردم، هزینه های دولت از بودجه های عمومی، مالیات و نظام های  بیمه ای تأمین می شود.

مدیرعامل موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی افزود: مصارف نظام سلامت شامل اقدامات تشخیصی و درمانی، هزینه های پزشکان و پرستاران و هزینه های داروست.

دکتر غفاری ادامه داد: برای کاهش هزینه  پرداخت از جیب مردم باید بخش های مربوط به مالیات، منابع عمومی دولت و بیمه ها افزایش یابد که این امر در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

وی اظهار داشت: برای موفقیت نظام سلامت باید در حوزه مصارف توجه داشته باشیم که هزینه ها ثابت بماند زیرا در صورت افزایش شدید هزینه های درمانی بار دیگر تعادل منابع و مصارف بهم می خورد و شاهد افزایش پرداخت ها از جیب مردم خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha