رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران، از استقرار مركز آموزش بین المللی توانبخشی جسمی در ایران خبر داد.

سلامت نیوز:رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران، از استقرار مركز آموزش بین المللی توانبخشی جسمی در ایران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، اولیویر مارتین در نشست مشورتی شمول معلولیت كه با همكاری مشترک کمیته بین المللی صلیب سرخ، جمعیت هلال احمر ایران و فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در تهران كار خود را آغاز كرد، با بیان اینكه کمیته بین المللی صلیب سرخ، تجربه و تخصص گسترده ای در توانبخشی جسمی دارد، افزود: این کمیته و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سابقه طولانی همکاری در این زمینه دارند.


وی با اشاره به اینكه بیش از ۱۰ سال است با جمعیت هلال احمر ایران در خصوص ارائه آموزش های خطرات ناشی از مین به جمعیتهای آسیب پذیر در مناطق آلوده به مین در ایران همکاری می کنیم، ادامه داد: برپایه چنین مشارکت موفقی، هر دو سازمان توافق کردند تا همکاری های خود را در زمینه توانبخشی جسمی با استقرار مرکز آموزشی بین المللی توانبخشی جسمی در ایران و با توسعه مشارکت میان خود فراتر از مرزهای کشور گسترش دهند.


رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران تصریح كرد: با وجود کنوانسیون سازمان ملل درباره حقوق اشخاص دچار معلولیت، کماکان اشخاص معلول با موانع متعددی برای مشارکت در جوامع مواجهند. موانع محیطی، ارتباطی، نهادی و رفتاری به تبعیض و معضلات معلولین دامن می زنند اما تمامی این موانع قابل پیشگیری هستند.


مارتین با بیان اینكه معلولین اغلب از وضع سلامت ضعیف تر، سطح تحصیلات پایین تر و فرصت های اقتصادی کمتری برخوردارند، افزود: کمیته بین المللی صلیب سرخ بر این باور است که نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر مسئولیت و نقش مهمی در رفع این موانع برعهده دارد تا به معضلات قابل پیشگیری رسیدگی كرده و افراد دچار معلولیت را برای غلبه بر چالش های زندگی توانمند سازد.


وی با اشاره به اینكه کمیته بین المللی صلیب سرخ از سالها پیش بر پیشگیری از معلولیت با ارائه خدمات توانبخشی جسمی و ترویج معاهدات منع استفاده تسلیحاتی متمرکز شده است، افزود: کمیته بین المللی صلیب سرخ به ارائه تخصص، توصیه و حمایت از جمعیت های ملی که علاقه مند به اجرای برنامه هایی برای پاسخ دهی به نیازهای ویژه معلولین هستند، ادامه خواهد داد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha