رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن بیان آنکه مجموعه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد غیردولتی در سه عرصه پژوهش، فرهنگی و آموزشی اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است گفت: در نظر داریم با گسترش تعامل با سازمان بهزیستی کشور مراکز مشاوره ژنتیک را در استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرهای کوچک توسعه دهیم.

سلامت نیوز:رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران ضمن بیان آنکه مجموعه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد غیردولتی در سه عرصه پژوهش، فرهنگی و آموزشی اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است گفت: در نظر داریم با گسترش تعامل با سازمان بهزیستی کشور مراکز مشاوره ژنتیک را در استان‌ها، شهرستان‌ها و شهرهای کوچک توسعه دهیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حسین بختو در سمینار کشوری ژنتیک که امروز برگزار شده بود اظهار کرد: سازمان بهزیستی گام مهمی در عرصه مشاوره ژنتیک در سالهای اخیر برداشته است که این اقدامات قابل تقدیر هستند.


وی ادامه داد: در حوزه پیشگیری و مشاوره در سالهای اخیر کشور پیشرفت‌های شگرفی را داشته است به طوری که با تشخیص به موقع و درمان به هنگام از بروز بیماریهای ژنتیکی جلوگیری کرده‌ایم.


رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: تمامی دنیا در 50 الی 60 سال گذشته پیشرفت‌های بسیاری را در زمینه تشخیص بیماریهای ژنتیکی داشته است که در این بین کشور ایران نیز سابقه 15 تا 20 ساله دارد.
بختو تصریح کرد: در حال حاضر تشخیص بیماری ژنتیکی وابستگی زیادی به مشاوره ژنتیک دارد به طوری که می‌توان با مشاوره ژنتیک به موقع از بروز بیماریهای ژنتیکی از جمله معلولیت‌ها جلوگیری کرد.


وی در خصوص خانواده‌های دارای فرزند معلول نیز عنوان کرد: هر خانواده‌ای که دارای فرزند معلول باشد گرفتاری‌های زیاد و مشکلات اجتماعی زیادی را در بخشهای مختلف کشور خواهد داشت. به همین دلیل باید در جهت ارتقا و سلامت جامعه و پیشگیری از معلولیت‌ها از طریق مشاوره‌ها و آزمایشات ژنتیک اقدامات لازم را به عمل آوریم.


رئیس جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان گفت: از همکاری بسیار نزدیک با سازمان بهزیستی در جهت گسترش مشاوره‌های ژنتیک در کشور بسیار خرسند هستیم و در صورت گسترش این تعاملات و همکاری‌ها مراکز مشاوره ژنتیک را در اقصی نقاط کشور گسترش خواهیم داد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha