چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸
کد خبر: 166596

متخصصان می‌گویند بیشترین وقتی که افراد هوس می‌کنند خوراکی‌های چرب مثل بستنی، کره یا غذاهای پُرچرب بخورند، موقعی است که خیلی پُرمشغله هستند و از جهت‌های مختلف به سوی کارهای زیادی کشیده می‌شوند! در واقع، در چنین وضعیت‌هایی، چربی می‌تواند احساس ثبات و پایداری به افراد بدهد، چون غذای سنگینی برای معده محسوب می‌شود و هضم آن طول می‌کشد.

چرا دلمان می‌خواهد خوراکی‌های چرب بخوریم؟

سلامت نیوز: متخصصان می‌گویند بیشترین وقتی که افراد هوس می‌کنند خوراکی‌های چرب مثل بستنی، کره یا غذاهای پُرچرب بخورند، موقعی است که خیلی پُرمشغله هستند و از جهت‌های مختلف به سوی کارهای زیادی کشیده می‌شوند! در واقع، در چنین وضعیت‌هایی، چربی می‌تواند احساس ثبات و پایداری به افراد بدهد، چون غذای سنگینی برای معده محسوب می‌شود و هضم آن طول می‌کشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سلام دکتر، البته میل به خوردن چربی‌های سالم برای بدن طبیعی است، اما هوس بیش از حد برای خوردن چربی‌ها معمولا نوعی فعالیت حفاظتی از سوی بدن محسوب می‌شود که در شرایط خاص اتفاق می‌افتد. بعضی متخصصان معتقدند که این حالت را بیشتر در بین کسانی می‌بینند که احساس تنهایی می‌کنند یا ناامید هستند. در واقع، ممکن است هوس بیش از حد برای خوردن چربی‌ها، با احساس کمبود در روابط اجتماعی یا مشکلات کاری، یا احساس نارضایتی از زندگی، مرتبط باشد.


به هر حال اگر می‌خواهید از این هوس جلوگیری کنید، می‌توانید از آووکادو به‌عنوان منبع جایگزین و غنی‌ای از چربی‌های سالم استفاده کنید. اما راه حل ریشه‌ای‌تر این است که زمانی را برای مدیتیشن اختصاص دهید یا به‌سادگی فقط چند دقیقه در سکوت بنشینید تا تمرکزتان را ببیشتر کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha