پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸

دختر 17 ساله که برای تفریح و خوشگذرانی، گوشی تلفن همراه زنان را در استخرهای زنانه سرقت می‌کرد، با تیزهوشی آخرین مالباخته دستگیر شد.

سلامت نیوز: دختر 17 ساله که برای تفریح و خوشگذرانی، گوشی تلفن همراه زنان را در استخرهای زنانه سرقت می‌کرد، با تیزهوشی آخرین مالباخته دستگیر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام‌جم، هفته گذشته زنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 استان زنجان تماس گرفت و از سرقت اموالش خبر داد.

شاکی در اظهاراتش گفت: دیروز هنگام خروج از استخر متوجه باز بودن در کمد وسایلم شدم. سارقی پس از باز کردن در کمد، گوشی تلفن همراهم را که یک میلیون تومان ارزش داشت سرقت کرده بود. همزمان با من دختر نوجوانی وارد استخر شد و نیم ساعت بعد آنجا را ترک کرد. احتمال می‌دهم او مرتکب این سرقت شده باشد.

با تشکیل پرونده قضایی، جست‌وجو برای یافتن دزد نوجوان ادامه داشت تا این که زنان دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی استان زنجان، شکایت‌های مشابهی را مطرح کردند. بررسی این پرونده‌ها و تحقیق از شاکیان نشان می‌داد گوشی تلفن همراه گران قیمت آنها نیز همان روز سرقت شده است.

ماموران با اطلاعات به دست آمده به چهره‌نگاری رایانه‌ای از دختر نوجوان ـ که تنها مظنون پرونده بود ـ پرداختند که مشخص شد تصاویر متعلق به یک نفر بوده و احتمال این که او در این سرقت‌ها نقش داشته باشد، وجود دارد.

با مشخص شدن این موضوع، روند رسیدگی به این پرونده وارد مرحله جدیدی شد تا این که دو روز پیش ماموران درتماس زنی با پلیس متوجه شدند متهم هنگام دزدی در یک استخر زنانه دیگر، با هوشیاری مالباخته ناکام مانده و دستگیر شده است.

دختر نوجوان با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی به سرقت‌های سریالی گوشی تلفن همراه زنان اعتراف کرد.

متهم نوجوان در باره انگیزه اش از این سرقت‌ها گفت: دوست داشتم مانند دوستانم در آسایش و رفاه زندگی کنم. بنابراین وسوسه شدم تا سرقت کنم. چند بار خواستم از مغازه‌ها سرقت کنم اما ترسیدم تا این‌که فکر سرقت از استخرهای زنانه به ذهنم رسید. با شناسایی سوژه مورد نظرم به گفت‌وگو باوی می‌پرداختم تا حواسش را پرت کنم و کلید راروی کمد لباس جا بگذارد. در فرصت مناسب نیز گوشی‌های گران قیمت‌شان را سرقت می‌کردم.

وی اضافه کرد: گوشی‌ها را به قیمت پایین‌تر می‌فروختم و با پول آن با دوستانم به تفریح و خوشگذرانی می‌پرداختیم. روز آخر قصد داشتم گوشی گران قیمت دیگری را سرقت کنم که توسط مالباخته به دام افتادم .

سرهنگ جعفر رحمتی، رئیس پلیس آگاهی استان زنجان در این باره گفت: با اعتراف نوجوان سارق، تحقیقات از وی ادامه دارد. از شهروندان می‌خواهیم اموال خود را در مکان‌های امن قرار دهند تا شاهد چنین حوادثی نباشند. از خانواده‌ها هم می‌خواهیم بر رفتار فرزندان خود نظارت داشته باشند تا به این‌گونه جرایم دست نزنند و خود، خانواده و دیگران رادچار دردسر نکنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha