رئیس اورژانس کشور با اشاره به موضوع پدافند غیرعامل گفت: آمادگی کامل بیمارستان‌ها در مقابل حوادث هسته‌ای و شیمیایی لازم است.

سلامت نیوز:رئیس اورژانس کشور با اشاره به موضوع پدافند غیرعامل گفت: آمادگی کامل بیمارستان‌ها در مقابل حوادث هسته‌ای و شیمیایی لازم است. 


 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،امین صابرنیا در رابطه با پدافند غیرعامل در حوزه اورژانس، اظهار داشت: در بحث حوادث بیولوژیک ممکن است با وجود اینکه ما بیماری آبله را در کشور ریشه‌کن کرده‌ایم ولی برخی کشورها آن ویروس را در بانک اطلاعاتی خود نگه داشته باشند و هر لحظه آن را وارد کشور ما کنند.


وی افزود: بنابر این پرسنل بهداشتی و درمانی باید نسبت به این مسئله و نحوه علائم آن آگاهی داشته باشند که اگر این ویروس وارد سیستم درمانی شد سریعاً آن را شناسایی و نسبت به جلوگیری از انتشار آن اقدام کنند.


رئیس اورژانس کشور در رابطه با حوادث شیمیایی ادامه داد: برنامه‌های اجرایی نیز در این رابطه در دست اقدام داریم که پرسنل بهداشت و درمان نیز نسبت به این حوادث به خوبی آگاه باشند و بیمارستان‌ها بتوانند برخورد موثر را زیر نظر سازمان عامل که مسئولیت بیماری‌های شیمیایی را بر عهده دارد انجام دهند.
صابرنیا گفت: بمب هسته‌ای در تمام دنیا و برخی از کشورهای در حال توسعه ممکن است وجود داشته باشد بنابر این احتمال حملات هسته‌ای در کشور نیز وجود دارد لذا بیمارستان‌های ما باید نحوه برخورد با این حوادث را بداند و اقدامات لازم را در مواقع نیاز انجام دهد.


با اشاره به موضوع پدافند غیرعامل گفت: آمادگی کامل بیمارستان‌ها در مقابل حوادث هسته‌ای، شیمیایی و زیستی لازم است.
وی با اشاره به اینکه در بحث حوادث زیستی وزارت بهداشت متولی بحث آمادگی، آگاهی و آشنایی است، عنوان کرد: ولی در بحث حوادث هسته‌ای سایر سازمان‌ها متولی اصلی بوده و ما به عنوان یک نهاد همکار فعالیت می‌کنیم البته آمادگی پرسنل بهداشت و درمان در نحوه چگونگی برخورد با حوادث زیستی را پیگیری می‌کنیم.


صابرنیا با بیان اینکه سیستم بهداشت و درمان پایش بسیاری از بیماری‌ها و ویروس‌ها را انجام می‌دهد، تصریح کرد: یکی از انواع باکتری و ویروس که ممکن است وارد کشور شود کرونا بود که این مسئله توسط معاونت بهداشتی مورد پایش قرار گرفت و همه بیمارستان‌ها آمادگی لازم و نحوه برخورد با این بیماری را فرا گرفته‌اند.


رئیس اورژانس کشور با اشاره به برگزاری جلساتی با معاونت آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: بر اساس این جلسات قرار شد در رابطه با بحث آموزش پدافند غیرعامل و حوادث زیستی در برنامه آموزش پرستاران قرار گیرند و در بازآموزی پزشکان عمومی نیز این اصل قرار داده شود که نسبت به برخورد با بیماری‌های نامتعارف آموزش لازم به این پزشکان ارائه شود.


وی با تأکید بر اینکه در بحث بهداشت و درمان توسعه اورژانس‌ها نگاه پدافند غیرعامل به شمار می‌رود، افزود: آمادگی و برگزاری کلاس‌های آموزشی باعث می‌شود که ادبیات مدیریت بحران در بین پرسنل بهداشت و درمان قرار گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha