رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: موفقیت‌های ناشی از برنامه کشوری ایمن سازی واکسیناسیون فلج اطفال و سرخک باید همچنان حفظ شود و این در حالیست که در کشورهای همسایه ایران وضعیت پوشش ایمن‌سازی پایین‌تر از ایران است.

سلامت نیوز:رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت گفت: موفقیت‌های ناشی از برنامه کشوری ایمن سازی واکسیناسیون فلج اطفال و سرخک باید همچنان حفظ شود و این در حالیست که در کشورهای همسایه ایران وضعیت پوشش ایمن‌سازی پایین‌تر از ایران است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سیدمحسن زهرایی در دیدار با مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان، افزود: جایگاه بالای اجتماعی و معنوی عالمان دینی به عنوان قشر تاثیرگذار جامعه در انتقال مفاهیم بهداشتی به مردم بی‌نظیر است.


وی در ادامه اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت واکسیناسیون را از جمله مهم‌ترین برنامه‌ها در جهت ارتقای سلامت جامعه می‌داند و اگر پوشش ایمن‌سازی در هر جایی مطلوب نباشد، بیماری و از جمله سرخک آنجا را فرا خواهد گرفت.


وی بیان کرد: واکسیناسیون اقدامی است که سالانه از مرگ میلیون‌ها کودک در دنیا جلوگیری می‌کند و ریشه کن شدن فلج اطفال در بسیاری از کشورهای دنیا و از جمله ایران از دستاوردهای واکسیناسیون است.


وی از جایگاه بالای اجتماعی ومعنوی عالمان دینی و ظرفیت های بالای این قشر تأثیر گذار جامعه در انتقال مطالب و مفاهیم بهداشتی به عموم مردم بعنوان یک فرصت در راستای آگاهی بخشی وارتقای سطح سلامت جامعه نام برد.


مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز در این نشست در زمینه آگاهی بخشی به مردم به منظور اهمیت واکسیناسیون سرخک در خطبه‌های نماز جمعه و مشارکت جدی در سایر برنامه‌های سلامت اعلام آمادگی کرد.


امام جمعه اهل سنت زاهدان ضمن تقدیر از دست اندرکاران عرصه سلامت بیان کرد: تلاش‌های بهداشتی به منظور شناخت علت است واگر در عرصه سلامت، علت شناسایی نشود، معلول به قوت خود باقی خواهد ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha