چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 168046

بررسی وضعیت بازار گوشت نشان می دهد گردش مالی بالایی در شهرهای ایران در این حوزه وجود دارد . خانوارهای شهری در سال گذشته بیش از 30 هزار میلیارد تومان گوشت خریدند .

سلامت نیوز: بررسی وضعیت بازار گوشت نشان می دهد گردش مالی بالایی در شهرهای ایران در این حوزه وجود دارد . خانوارهای شهری در سال گذشته بیش از 30 هزار میلیارد تومان گوشت خریدند .

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر آنلاین ، بررسی های صورت گرفته از سوی بانک مرکزی نشان می دهد در سال گذشته خانوارهای شهری حدود 145 کیلو انواع گوشت مصرف کردند که در این میان بیشترین میزان مصرف به گوشت پرندگان اختصاص داشت . در سال های اخیر مصرف مرغ در ایران افزایش قابل توجهی یافته و گرانی قابل توجه گوشت قرمز نیز در توسعه مصرف گوشت سفید موثر بوده است . بازار گوشت در میان خانوارهای شهری 30 هزار و 127 میلیارد تومان برآورد شده است.

هر خانوار ایرانی در سال گذشته به طور متوسط یک میلیون و 882 هزار تومان برای خرید گوشت هزینه کرده است.

 بر اساس براوردها مصرف گوشت قرمز برای هر خانوار شهری به طور متوسط 41 کیلو برآورد شده است که این رقم برای گوشت پرندگان به 89 کیلو می رسد . هر چند میزان مصرف ماهی در کشور 12 کیلو برای هر خانوار برآورد شده است اما میزان مصرف فرآورده های گوشت دام و چرنده حدود 3 کیلو گزارش شده است . به این ترتیب در سال گذشته خانوارهای شهری 656 میلیون کیلو گوشت دام، یک میلیارد و 424 میلیون کیلو گوشت پرنده مصرف کردند . با این حال میزان مصرف ماهی توسط خانوارهای شهری 192 میلیون کیلو گزارش شده است .

هر چند میزان مصرف گوشت در خانوارهای ایرانی 41 کیلو و میزان مصرف مرغ و گوشت پرندگان در حدود 89 کیلو گزارش شده است اما هزینه ای که بابت خرید گوشت قرمز از سوی خانوارهای ایرانی پرداخت شده است ، بسیار بیش از قیمت مرغ و گوشت پرنده بوده است . بررسی سبد هزینه ای خانوار نشان می دهد هر خانوار ایرانی بیش از یک میلیون تومان پول بابت خرید گوشت قرمز پرداخت شده است .

 هزینه ای که از بابت مصرف مرغ و گوشت پرنده به سبد هزینه ای خانوار اختصاص یافته است برابر 603 هزار تومان بوده است .

 بر اساس این گزارش مصرف تنها 12 کیلو ماهی برای خانوار ایرانی هزینه ای برابر با 179 هزار  تومان در بر داشته است .

 بررسی ها نشان می دهد میزان مصرف گوشت در خانوارهای ایرانی نسبت به دهه گذشته کاهش یافته است .

بررسی وضعیت بازار گوشت نشان می دهد گردش مالی بالایی در شهرهای ایران در این حوزه وجود دارد . رقم 30 هزار میلیارد تومان تنها بخشی از گردش مالی بازار گوشت را نشان می دهد چرا که در ارزیابی های صورت گرفته میزان مصرف گوشت در میان خانوارهای روستایی گزارش نشده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha