معاون سلامت وزارت بهداشت از كاهش روند انتشار آنفلوآنزای نوع آ در كشور خبر داد و گفت: در آستانه فصل پاییز و بازگشایی مدارس با توافق وزارت آموزش و پرورش به منظور پیشگیری از انتشار این بیماری، دستورالعمل‌هایی در حال تدوین است.

دكتر امامی رضوی در حاشیه افتتاح كلینیك مجازی دیابت در بیمارستان شریعتی در رابطه با اقدامات انجام شده به منظور كنترل بیماری آنفلوآنزای نوع آ در آستانه ماه مبارك رمضان و فرا رسیدن فصل پاییز گفت: جلساتی مرتبط با این بیماری به صورت مرتب در حال برگزاری است. در آستانه فصل پاییز بیشتر نگرانی‌ها در مورد این بیماری مربوط به بحث مدارس و تجمعات دانش‌آموزی است. در این زمینه توصیه‌های لازم صورت گرفته است.

وی گفت: به منظور كنترل این بیماری در سطح مدارس با توافق وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل‌هایی برای پیشگیری و محدودیت انتشار این بیماری در حال تدوین است.

وی به ایسنا گفت: در این دستورالعمل‌ها مشخص شده كه مثلا تا چه تعداد ابتلا در یك كلاس منجر به تعطیلی آن كلاس می‌شود كه در این زمینه كشورهای مختلف دستورالعمل‌های مختلفی را به اجرا گذاشته‌اند.

دكتر امامی رضوی در رابطه با اقدامات وزارت بهداشت برای پیشگیری از انتشار این بیماری در ماه رمضان گفت: با توجه به برگزاری مجالس جمعی در این ماه توصیه‌هایی در رابطه با بهداشت محیط و رعایت بهداشت در ارائه نذورات صورت گرفته است. همچنین به مراكز عمومی ارائه این خدمات، نظارت‌هایی از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود. همچنین به هتل دارها نیز دستورالعمل‌هایی در حد توصیه ارائه شده از جمله آن كه عنوان شده با مسافران خارجی دارای علائم آنفلوآنزای آ چگونه برخورد شود.

وی با بیان این كه آمار ابتلا به آنفلوآنزای نوع آ در كشور به صورت هفتگی اعلام می‌شود، آخرین آمار اعلام شده را 196 مورد عنوان كرد و گفت: طی 10 تا 15 روز اخیر میزان انتشار آنفلوآنزای نوع آ در كشور كاهش یافته و از روند نزولی برخوردار بوده است اما این امر به معنای حل مشكل نیست؛ چرا كه دیگر كشورها نیز تجربه‌های این چنینی را داشته‌اند. به این معنا كه ابتدا بیماری به سرعت شیوع یافته و سپس كاهش داشته است و بعد از این روند نزولی نیز دوباره شیوع بیماری افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha