بسیاری از سبزیجات فوق العاده برای استفاده و لذت بردن در اواخر پاییز وجود دارد که کمتر شناخته شده اند ؛اما خوشمزه و مغذی هستند .

سلامت نیوز: بسیاری از سبزیجات فوق العاده برای استفاده و لذت بردن در اواخر پاییز وجود دارد که کمتر شناخته شده اند ؛اما خوشمزه و مغذی هستند .

کدو

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، کدوی تازه محلی نسبت به گونه های وارداتی طعم و مزه کاملا متفاوتی دارد که برای همه افراد مخصوصا کودکان مفید و دلپذیر است . همچنین خوردن آن بسیار ساده است که می توان تکه های خرد شده آن را به سالادها اضافه کرد .

کلم پیچ

وقتی که شما نمی خواهید کاهوی وارداتی را خریداری کنید کلم پیچ بهترین گزینه به جای آن است که با سیر و یا روغن زیتون بسیار خوشمزه و سودمند است .می توان خرد شده این سبزی مفید را به سوپ و خورش اضافه کرد .

هویج

هویج سبزی فوق لاعاده مفیدی است که خام و یا پخته خورده می شود .روش هایی برای لعابی کردن هویج وجود دارد مثل هویج پخته در زیتون روغن .آن ها با زنجبیل ؛ سیر و زیره بسیار عالی طبخ داده می شوند .از هویج می توان در سالادها استفاده کرد و البته در کیک نیز بسیار دلپذیر و مفید خواهد بود .

کلم قمری

کلم قمری عجیب و غریب و ناشناخته است . آنها به اندازه یک طالبی و هنگامی که پوست کنده می شوند بی هسته هستند . شما می توانید آن را خام میل کنید .

پیاز

پیاز نقش بسیار مهمی در پخت پز دارد .پیاز زیاد مورد توجه واقع نشده اما بسیار با اهمیت و مفید است .آن ها می توانند در بسیاری از غذا ها و یا سوپ ها ؛برای پر کردن مواد غذایی ؛املت ؛انواع ساندویچ و…به بهترین شکل مورد استفاده قرار بگیرند .

منبع : سایت treehugger

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha