: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اجرایی شدن آیین نامه تربیت پرستار در بیمارستان ها را برای حوزه سلامت کشور فاجعه بار خواند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اجرایی شدن آیین نامه تربیت پرستار در بیمارستان ها را برای حوزه سلامت کشور فاجعه بار خواند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر عابد فتاحی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، در مورد ابلاغ آیین‌نامه تربیت پرستار در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، گفت: شدیدا مخالف ابلاغ این آیین‌نامه هستم، چرا که اگر قرار باشد هر بیمارستان دولتی و خصوصی برای خود پرستار بگیرد و از راه‌های مختلف آن را جذب کند و آموزش‌های غیر اصولی و غیر استاندارد ارائه دهد، برای سیستم سلامت و بهداشت فاجعه‌ای بزرگ ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان‌ها امکان آموزش ندارند، افزود: در این آموزش‌ها به طور حتم استانداردها رعایت نخواهد شد و وزارت بهداشت نیز توان نظارت بر تمامی آنها را ندارد و در این صورت است که فاجعه‌ای برای حوزه سلامت و جامعه پرستاری ایجاد خواهد شد.

فتاحی همچنین به کیفیت علمی این آموزش‌ها اشاره کرد و گفت: در صورتی که آموزش‌ها کیفیت نداشته باشد و از اساتید خوب استفاده نشود، به شدت کیفیت علمی افت پیدا می‌کند و مسائل اخلاقی نیز دچار مشکل خواهد شد، چرا که هر کسی دوست و آشنای خود را با هر مدرک تحصیلی جذب می‌کند.

به گفته وی، در این شرایط باید دانشکده های پرستاری برچیده شود و بحران تخریبی علیه حوزه سلامت کشور رخ خواهد داد و جامعه پرستاری به طور کلی نابود می‌شود.

فتاحی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت پرستاری ما بسیار مطلوب است، چرا که استانداردهای آن در حد جهانی است و هر پرستاری که بخواهد در خارج کار کند، به راحتی پذیرفته می‌شود؛ اما با اجرایی شدن این آیین‌نامه، آموزش پرستاری به شدت افت خواهد کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان تاکید کرد: سیستم پرستاری باید از نظر علمی، عملی و اخلاقی کامل باشد، در غیر این صورت بیمه ‌شدگان از نظر مراقبت و دریافت خدمات با مشکل بزرگی در آینده مواجه خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha