عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تشکیل کارگروه میان دو وزارتخانه کار و بهداشت برای بررسی مشکلات طرح تحول نظام سلامت را موثر خواند وگفت: وزارت بهداشت باید هرسال گزارش عملکرد هزینه‌ها را به مجلس ارائه کند.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تشکیل کارگروه میان دو وزارتخانه کار و بهداشت برای بررسی مشکلات طرح تحول نظام سلامت را موثر خواند وگفت: وزارت بهداشت باید هرسال گزارش عملکرد هزینه‌ها را به مجلس ارائه کند.

به گزارش سلامت نیوز، سلیمان عباسی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به برخی مشکلات در اجرای طرح تحول سلامت، گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی ازاقدامات ارزشمند دولت یازدهم برای ارایه بهتر خدمات درمانی به مردم است و به طور حتم در ارزیابی این طرح باید گفت اقدامات قابل قبولی درحوزه بهداشت و درمان کشور تاکنون صورت گرفته است.

نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی، افزود: از نقاط قوت این طرح آن است که هزینه‌های درمانی مردم در داخل شهرها به زیر 10 درصد و در روستاها به زیر 5 درصد کاهش پیدا کرد، همچنین این طرح تاکنون در کاهش هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج و بازسازی بیمارستان‌ها نیز موثر بوده است؛ البته این طرح در پیشرفت و ارتقاء تجهیزات پزشکی و تامین داروها نیز کمک کننده بود.

وی با تاکید براینکه حمایت‌های همه‌جانبه مسئولان برای اجرای بهتر این طرح ضروری است، تصریح کرد: یکی ازمهم ترین اقدامات دولت درحمایت ازاین طرح پوشش بیمه‌ای افراد بود که دراین راستا افراد بسیاری تحت پوشش بیمه قرارگرفتند، همچنین بعضی اقلام دارویی و برخی خدمات درحوزه بهداشت ودرمان تحت پوشش بیمه قرار گرفت؛ اما یکی از بزرگترین مشکلات سدراه طرح تحول نظام سلامت درحال حاضر این است که بسیاری از حمایت‌های بیمه ای انجام نشده است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، ادامه داد: متاسفانه در کنار کاهش هزینه‌های درمانی مردم، تعرفه‌ها بسیار افزایش پیدا کرد و این موضوع شکاف بسیار زیادی را ایجاد کرد و پرداخت منابع برای موارد این چنینی در حال حاضر با مشکلاتی روبه رو است، به عبارت بهتر بیمه‌ها توان پرداخت این منابع را ندارند؛ البته در اوایل سال جاری نیز سازمان‌های بیمه گرهیچ اعتراضی نسبت به این مشکل نداشتند.

عباسی با تاکید براینکه وزارت بهداشت باید برای اجرای بهتر طرح تحول نظام سلامت ازهدررفت منابع جلوگیری کند، افزود: بارها مجلس شورای اسلامی مشکلات موجود دراجرای طرح تحول سلامت را به دولت و شخص وزیربهداشت تذکر و گزارش داده است.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی وزارت بهداشت و درمان باید ساماندهی شود، گفت: البته طی دو سال گذشته و در شرایطی که  افزایش بودجه وزارت بهداشت مطرح شد، مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که ازدولت دراجرای این طرح حمایت می‌کند، اما این موضوع منوط به این است که وزارت بهداشت هرسال گزارش عملکرد خود را اعلام کند؛ زیرا نمی توان هرسال منابع این وزارتخانه را افزایش داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه تشکیل کارگروه هایی مانند آنچه که میان وزارت کارو بهداشت برای بررسی مشکلات طرح تحول سلامت تشکیل شده بسیار قابل قبول و شایسته است، گفت: هرچند که این کارگروه ها باید درگذشته تشکیل می شد، اما امیدوار هستیم که تشکیل این کارگروه بسیار سازنده و درگذار طرح تحول سلامت از مشکلات اثر گذار باشد.

لازم به ذکر است، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به برگزاری نشست چندی پیش وزیرکار، وزیر بهداشت و مسئولان ارشد دو وزارتخانه برای بررسی مشکلات اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: دراین نشست کارگروه پیگیری پرداخت بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانی دانشگاه‌ها، کارگروه کنترل مصارف درمانی و دارویی و همچنین کارگروه هماهنگی میان معاونان دو وزارتخانه تشکیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha