سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که سالیانه 420 هزار نفر در اثر مسمومیت‌های غذایی جانشان را از دست می‌دهند. همچنین 550 میلیون نفر در دنیا دچار اسهال می‌شوند که 230 هزار نفر از آنها جان خود را از دست می‌دهند.

مسمومیت‌ سالیانه 420 هزار نفر را می‌کُشد + توصیه‌ها

سلامت نیوز:سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که سالیانه 420 هزار نفر در اثر مسمومیت‌های غذایی جانشان را از دست می‌دهند. همچنین 550 میلیون نفر در دنیا دچار اسهال می‌شوند که 230 هزار نفر از آنها جان خود را از دست می‌دهند.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل ازتسنیم، سازمان بهداشت جهانی عنوان کرده است که سالیانه بیش از 420 هزار نفر در اثر مواد غذایی آلوده جانشان را از دست می‌دهند. 125 هزار نفر از این افراد، کودکان خردسال هستند. بر اساس این گزارش که 3 دسامبر منتشر شد، سالانه تا 600 میلیون نفر نیز دچار مسمومیت غذایی می‌شوند. این مسمومیت‌ها شامل مسمومیت در اثر مواد شیمیایی، باکتری یا انگل‌هاست.


این تحقیق در بازه زمانی 2007 تا 2015 انجام شده و بر اساس آن، بیشترین افراد در آفریقا و آسیای جنوب شرقی قربانی مسمومیت‌های غذایی می‌شوند.


یک سوم کسانی که دچار این مسمومیت‌ها می‌شوند کودکان زیر پنج سال هستند. براین اساس دبیر کل سازمان بهداشت جهانی، مارگارت چان بر اساس نتیجه تحقیقی بین‌المللی در‌باره بیماری‌های ناشی از مواد غذایی از همه کشورها خواسته است تا سهم بیشتری در تامین سلامت مواد غذایی ایفا کنند. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده سالیانه 420 هزار نفر در اثر مسمومیت‌های غذایی جانشان را از دست می‌دهند. همچنین 550 میلیون نفر در دنیا دچار اسهال می‌شوند که 230 هزار نفر از آنها جان خود را از دست می‌دهند.

مارگارت چان گفته است برای آنکه مشخص شود در هر منطقه چه نوع ماده غذایی بیشترین مسمومیت‌ها را به وجود می‌آورد باید اقدامات هدفمند و متناسب با این منظور در فضای عمومی از سوی حکومت‌ها و نیز شرکت‌های تولید مواد غذایی انجام شود.


به گزارش بهداشت جهانی جدی‌ترین مشکل ناشی از مواد غذایی فاسد، اسهال است. سالانه 550 میلیون نفر در دنیا دچار اسهال می‌شوند که 230 هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.


علت اصلی مسمومیت‌های غذایی مصرف مواد غذایی خام یا خوب پخته‌نشده از قبیل گوشت، تخم مرغ، سبزیجات یا لبنیات است. این پژوهش همچنین هشدار داده مواد غذایی آلوده به ویروس‌های هپاتیت A، تیفوس، کپک و کرم کدو صدها هزار انسان را در معرض بیماری‌های جدی قرار می‌دهند.


به گزارش دویچه‌وله، سالانه در آلمان بر اساس گزارش اداره فدرال ارزیابی خطر مواد غذایی، 200 هزار مورد بیماری بر اثر مواد غذایی رخ می‌دهد. بیشترین ماده‌ای که باعث مسمومیت غذایی در آلمان می‌شود، ماهی سامون (لاکس) است.


علائم مسمومیت غذایی استفراغ، اسهال، دل درد شدید و تب هستند. مسمومیت‌هایی که بر اثر قارچ‌ها یا انواع مشخصی از ماهی‌ها عارض می‌شوند در اغلب موارد بسیار شدید بوده و در موارد زیادی به هالوزیناسیون (توهم) منجر می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha