رئیس سازمان غذا و دارو گفت:11 هزار واحد غذایی مجوز تولید صنعتی دارند و تولید کننده‌های غیر صنعتی یا سنتی که هزاران واحد صنفی را تشکیل می‌دهند، واحدهای صنعتی محسوب نشده و زیر نظر اصناف دیگر فعالیت می‌کنند.

سلامت نیوز:رئیس سازمان غذا و دارو گفت:11 هزار واحد غذایی مجوز تولید صنعتی دارند و تولید کننده‌های غیر صنعتی یا سنتی که هزاران واحد صنفی را تشکیل می‌دهند، واحدهای صنعتی محسوب نشده و زیر نظر اصناف دیگر فعالیت می‌کنند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر رسول دیناروند، معاون وزیر بهداشت گفت: در چند ساله اخیر دستگاه‌های نظارتی قوی‌تر شده‌اند، برخورد آنها با تخلفات با جدیت صورت می‌گیرد و وضعیت نظارت بر محصولات سلامت محور بسیار بهتر شده است.


وی افزود: با توجه به نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد، حساسیتی که مردم دارند و در نتیجه کمک دولت، در جهت ارتقاء کیفیت و سلامت فرآورده‌های غذایی در کشور پیش می‌رویم. همچنین به مردم توصیه می‌کنیم که حتما لبنیات پاستوریزه را در سفره غذایی خود داشته باشند و تاکید می‌کنیم که شیر و لبنیات کم چرب را در سفره غذایی خود داشته باشند.


دیناروند با بیان اینکه دو نوع تولید کننده در کشور ما فعالیت می‌کنند؛ تولید کننده‌های صنعتی و سنتی، افزود:11 هزار واحد غذایی مجوز تولید صنعتی دارند و تولید کننده‌های غیر صنعتی یا سنتی که هزاران واحد صنفی را تشکیل می‌دهند، واحدهای صنعتی محسوب نشده و زیر نظر اصناف دیگر فعالیت می‌کنند.


رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مردم کالاهایی که مجوز از سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت دارند را با اطمینان مصرف کنند؛ چراکه سلامت مردم همواره در اولویت‌های سازمان غذا و دارو است. اگر واحدهایی که مجوز داشته باشند کوچکترین تخلفی را داشته باشند با جدیت با آنها برخورد می شود.


بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، دیناروند در پایان گفت: صنعت غذایی ما در کشور پیشرو است و خوشبختانه در این عرصه صادرات بسیار خوبی نیز داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha