مدیرکل مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: با تصویب نهایی آیین نامه پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی پژوهشی (Ph.D by Research)، حدود 70 دانشجو در این مقطع و در 17 مرکز تحقیقاتی علوم پزشکی کشور برای اولین بار پذیرش می شوند.

دکتر پرویز اولیاء در گفتگو با مهر افزود: آیین نامه نهایی نحوه پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی پژوهشی به تصویب شورای گسترش دانشگاهها و شورای پژوهشی معاونت تحقیقات رسیده است.

پذیرش 70 دانشجو دکتری تخصصی پژوهشی در مقطع برای نخستین بار

وی خاطرنشان کرد: امسال برای اولین بار 70 دانشجو در این مقطع که برای نخستین بار در سطح دانشگاههای علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی پذیرش می شوند.

اولیاء اضافه کرد: پذیرش این گروه از دانشجویان کمک می کند که علوم پزشکی بیش از گذشته توسعه و پیشرفت پیدا کند چرا که این افراد به طور اختصاصی بر روی پژوهش کار می کنند.

فعالیت دانشجویان مقطع دکتری تخصصی پژوهشی بر روی یک پروژه تحقیقاتی خاص

وی در خصوص رشته فعالیتی دانشجویان در این مقطع خاص به مهر گفت: دانشجویان مقطع دکتری تخصصی پژوهشی در این دوره  بر روی یک پروژه تحقیقاتی خاص کار می کنند که عمده آنها به میان رشته ای ها، علوم کاربردی و دارویی، اخلاق پزشکی و غیره اختصاص دارد.

مدیرکل مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: وجود این گروه از دانشجویان مسیر جدیدی را در تحقیقات این مراکز ایجاد می کند و تعداد دانشجویانی هم که هر مرکز تحقیقاتی می تواند جذب کند بستگی به میزان استاد حائز شرایط دارد.

طی دو مرحله "دوره عالی پژوهش" و "دکتری تخصصی پژوهشی"

وی افزود: این گروه از دانشجویان پس از طی مرحله "دوره عالی پژوهش" (M Phil یا Master of Philosophy) و موفقیت در آن وارد دوره "دکتری تخصصی پژوهشی" (Ph.D by Research) می شوند که پس از آن حق التحقیق به عنوان حقوق دریافت می کنند. البته ممکن است این افراد مامور به تحصیل باشند که در این صورت حقوق خود را از جایی که از آن مامور شده اند، دریافت می کنند.

به گزارش مهر، دوره دکتری تخصصی پژوهشی (Ph.D by Research) به اعطای مدرک دکتری تخصصی پژوهشی می انجامد و مجموعه ای هماهنگ از فعالیت پژوهشی و آموزشی است. هدف از ایجاد این دوره تربیت افرادی است که ضمن احاطه یافتن به علوم مرتبط در زمینه ای خاص و آشنا شدن با روشهای پیشرفته تحقیق و دستیابی به جدیدترین مبانی پژوهشی بتوانند بستری جهت حل مشکلات مبتلا به جامعه و در دست گرفتن رهبری پژوهش فراهم کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha