چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد خبر: 170439

متخصصان سلامت ترکیبی را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند به درمان اختلال‌های متابولیک کمک کند.

سلامت نیوز:متخصصان سلامت ترکیبی را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند به درمان اختلال‌های متابولیک کمک کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این ترکیب از قابلیت کاهش وزن موش‌های چاق از طریق تاثیرگذاری روی سلول‌های روده برخوردار است و ممکن است به ارائه رویکرد درمانی جدید در اختلال‌های متابولیک مرتبط با چاقی کمک کند.


دراین بررسی معلوم شد که اسیدهای صفراوی در روده ترشح می‌شوند و به گیرنده اسید صفراوی FXR که تنظیم‌کننده اصلی متابولیسم انرژی است می‌چسبند و عملکردهای مختلف متابولیک را انجام می‌دهد.


تهیه داروی ضدچاقی که گیرنده FXR را مورد هدف قرار دهد سخت است زیرا سیگنال‌های FXR می‌تواند پیامدهای متابولیکی منفی و مثبت داشته باشند و به بافت‌هایی بستگی دارد که FXR با آن برخورد دارد اما ترکیب تازه شناسایی شده با عنوان Gly-MCA می‌تواند فعالیت گیرنده اسید صفراوی FXR را محدود کند.
در این بررسی پزشکان توانستند پنج موش را با کمک این ترکیب و طی چند آزمایش درمان کنند و متوجه شوند این دارو افزایش وزن را در موش‌های چاق کاهش داده و عملکرد سوخت و ساز آنها را بهبود می‌دهد.


این متخصصان همچنین دریافتند تاثیرات مثبت ترکیب Gly-MCA به دلیل افزایش مصرف انرژی ناشی از بالا رفتن تولید گرما در سلول‌های چربی است.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، به گفته کارشناسان ترکیب Gly-MCA می‌تواند گزینه امیدبخشی برای درمان اختلال‌های متابولیک باشد و تاثیر آن روی موش‌ها ممکن است به شناسایی روش درمانی برای انسان‌ها منجر شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha