مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان های خصوصی، با بیان اینکه بیمارستان ها در پاسخگویی به مردم مقصر نیستند، گفت: بیمه های تکمیلی در پرداخت ها عقب هستند.

سلامت نیوز:مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان های خصوصی، با بیان اینکه بیمارستان ها در پاسخگویی به مردم مقصر نیستند، گفت: بیمه های تکمیلی در پرداخت ها عقب هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر محمدرضا نوروزی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که شب گذشته با موضوع عملکرد بیمه های پایه و تکمیلی در بیمارستان های خصوصی، روی آنتن رفت، اظهارداشت: بیمه های پایه و تکمیلی باید از سیاست گذاری واحد پیروی کنند و سیاست گذار سلامت بر عملکرد آنها اشراف داشته باشد و اگر این ارتباط نباشد گسستگی ایجاد می شود.


وی گفت: بیمه های تکمیلی باید بر مبنای قراردادهایی منصفانه با بخش خصوصی منعقد شود و این متفاوت از بیمه های پایه است که موظف به پذیرش هستند.
نوروزی ادامه داد: آمارها نشان می دهد که مردم از خدمات بیمارستان های دولتی رضایت دارند و باید کاری کنیم تا همین موضوع در بخش بیمارستان های خصوصی نیز اتفاق بیفتد.


وی گفت: از نظر ما باید بیمه ها این کار را بکنند نه دولت و باید بار را از روی دولت برداشت نه اینکه اضافه کرد.
این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: مردم از حمایت های بیمه رضایت کامل ندارند اما وقتی پول پرداخت می کنند بیمه ها باید رضایت مردم را جلب کنند و حمایت لازم را انجام دهند.


مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان های خصوصی با اشاره به اینکه تامین سلامت از وظایف حکومتی است گفت: معمولاً خود پزشکان در بخش خصوصی سلامت سرمایه گذاری می کنند زیرا آنها می خواهند برای خود کار فراهم کنند در حالی که باید سرمایه گذاران دیگر نیز در این زمینه سرمایه گذاری کنند.


نوروزی افزود: برای ساخت یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی باید حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه کرد اما پول این سرمایه گذاری برنمی گردد و ما راضی نیستیم مردم این هزینه را پرداخت کنند بلکه باید دولت اقدام کند.


وی اضافه کرد: اگر بیمه ها خدمات خوبی را ارائه کنند مردم جلب آنها می شوند.
نوروزی گفت: بیمه ها برای سود ده بودن باید کارهای اقتصادی پویاتر و فعال تر انجام دهند.


وی با بیان اینکه بیمارستان ها در پاسخگویی به مردم مقصر نیستند افزود: بیمه های تکمیلی در پرداخت ها عقب هستند و آخرین پرداخت آنها مربوط به تیرماه است و روند بررسی آنها حدود سه ماه طول می کشد.


مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان های خصوصی، گفت: در ۵۰ بیمارستان حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از بیمه ها طلبکار هستند یعنی بطور میانگین هر بیمارستان حدود ۴ میلیون تومان طلب دارد.


نوروزی افزود: پزشکان و بیمارستان ها اصرار دارند که بیمه ها بر اساس تعرفه های وزارت بهداشت قرارداد ببندند اما اکثر بیمه ها در این باره چانه زنی می کنند.
وی گفت: ما باید تعرفه را واقعی کنیم و افزایش دهیم و بیمه ها باید راه حل هایی را تدبیر کنند تا بتوانند تعرفه های واقعی را پرداخت کنند.


نوروزی افزود: بیمارستان های ما گزارش می کنند که ۳۰۰ میلیارد تومان از بیمه ها طلبکار هستند.


مشاور وزیر بهداشت در امور بیمارستان های خصوصی کشور در ادامه گفت: بیمه های تکمیلی نباید دائم بنالند که نداریم بلکه باید چاره اندیشی کنند تا اشتیاق مردم را برای انعقاد قرارداد زیاد کنند.


نوروزی افزود: اگر بیمارستانی قراردادی منعقد کرد و علیه او شاکی بود حتماً پیگیری می کنیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha